Bank i Klient: Porozumienie ponad podziałami

BANK 2017/12

Obsługa płatności w zagranicznych sklepach internetowych jest łakomym kąskiem. Ipsos szacuje, że wartość handlu transgranicznego w Polsce do końca 2017 r. wzrośnie o 23,8% w stosunku do roku 2016.

Adam Żółw

Handel internetowy kwitnie. 86% polskich internautów kupuje przez internet, a wartość rynku e-commerce w Polsce, według różnych źródeł, szacowana jest na 36–40 mld zł i nikt nie ma wątpliwości, że będzie rosnąć. W kwestii wyboru metod płatności jesteśmy bardzo wybredni. Ma być nie tylko tanio, ale i wygodnie. Najczęściej wybieramy płatności elektroniczne (66%), opcję za pobraniem (47%) oraz samodzielny przelew (38%). Kupujemy w internecie więcej i częściej. Sprzyjają temu różne, nieraz na siłę adaptowane do naszych warunków, święta. Mieliśmy black friday, cyber monday, dzień darmowej dostawy, a nawet własne „święto” stworzone przez największy portal e-commerce. Chiński AliExpress ustalił na 11 listopada tzw. „święto singli” (Singles’ Day), powodem do okazji zakupowych jest zapis daty składający się z czterech jedynek. Zakupy w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI