Bank i Klient: Zewnętrzni dostawcy IT zwiększają ryzyko

BANK 2018/04

W poszukiwaniu efektywności instytucje finansowe i banki coraz częściej korzystają z usług wyspecjalizowanych firm zewnętrznych. Wprowadza się też zmiany i ulepszenia technologiczne nie do końca rozpoznane pod względem odporności na cyberzagrożenia.

Bohdan Szafrański

Banki poświęcają duże zasoby, aby zidentyfikować podatności, które przestępcy mogą próbować wykorzystać, nie wszystkie wszakże mogą bezpośrednio kontrolować. Co więcej, nawet wiarygodni dostawcy technologii i rozwiązań dla instytucji finansowych muszą korzystać z usług wielu poddostawców. Wraz z rosnącą zależnością banków od podmiotów trzecich, rosną także różnego rodzaju ryzyka. A tych jest dziś wiele.

Łańcuch bezpieczeństwa

Firmy usługowe korzystają z hostowanych platform e-mail i usług w chmurze. Tymczasem nawet takie zaufane serwisy chmurowe, jak: Google Docs, Gmail, Twitter, Live.com, One Drive, Hotmail, Amazon czy Dropbox są dziś wykorzystywane do rozprzestrzeniania złoś...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI