Bank i Klient: Oszczędnością i pracą ludzie się bogacą

BANK 2016/05

Skarpety na nogi! Pieniądze na konto! - tym hasłem Bank Pocztowy usiłował wego czasu przekonać rodaków do przeniesienia swych oszczędności z bieliźniarki na rachunek bankowy. Przywiązanie Polaków do tradycyjnej formy gromadzenia środków pieniężnych okazuje się jednak wyjątkowo silne; około 60 proc. nadal przechowuje oszczędności w domu.

Karol Majka

Ten fakt, świadczący dobitnie o niskiej świadomości finansowej polskiego społeczeństwa, przypomniano podczas panelu pod znamiennym tytułem “Czy przysłowiowa skarpeta jest dobrym miejscem dla Twoich oszczędności?”, zorganizowanej na Uniwersytecie Śląskim.

Zarówno tematyka, jak i miejsce debaty nie zostały wybrane przypadkowo. Panel stanowił centralną część uroczystej inauguracji modułu “Oszczędzanie i inwestowanie długoterminowe”, realizowanego w ramach programu Nowoczesne Zarządzanie Biznesem. W debacie, moderowanej przez eksperta Związku Banków Polskich Marka Radzikowskiego, udział wzięli: Andrzej Maciążek, wiceprezes Polskiej Izby Ubezpieczeń; Michał Markowski, dyrektor Działu Analiz i Strategii Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie; Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich oraz Filip Pietkiewicz-Bednarek, dyrektor ds. komunikacji Izby ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Bank i Klient: Osłabienie bieżących wskaźników rekompensują lepsze prognozy

BANK 2016/03

W ostatnim badaniu Monitora Bankowego przedstawiciele sektora zdecydowanie lepiej oceniają prognozę rynku bankowego od sytuacji bieżącej. W opinii bankowców rysuje się istotna poprawa rynku kredytowego gospodarstw domowych i przedsiębiorstw. Mimo wzrostu prognoz cały indeks PENGAB nie odrobił strat sprzed miesiąca i utrzymał się na zbliżonym poziomie do pomiaru styczniowego.

Paweł Minkina

Stabilizacja na niskim poziomie Po silnym osłabieniu indeksu PENGAB na początku roku, w lutym główny wskaźnik Monitora Bankowego pozostał na niemalże niezmienionym poziomie uzyskując 12,1 pkt. (patrz wykres 1). Aktualne badanie koniunktury bankowej charakteryzuje się istotnie lepszą wyceną wskaźnika prognoz oraz dalszym osłabieniem wskaźnika koniunktury bieżącej.

Lutowy sondaż w placówkach bankowych przeprowadzony został przez TNS Polska w dniach 10-19 bm. W telefonicznym badaniu wspomaganym komputerowo (CATI) wzięło udział 180 placówek bankowych z całego kraju, reprezentujących wszystkie typy banków krajowych. Bieżące badanie oraz badania archiwalne dostępne są na stronach internetowych Związku Banków Polskich.

– W zakresie prognoz na uwagę zasługuje przewidywana poprawa na rynku ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Bank i Klient: Jak zatrzymać demograficzną dziurę?

BANK 2011/10

Problemy, jakie mieli niektórzy klienci deweloperów, powiększały ryzyko zmniejszenie się akcji kredytowej, zwłaszcza w segmencie kredytów hipotecznych banków. Działania Związku Banków Polskich, dążącego do uregulowania przepisów o bankrutujących firmach budowlanych, odniosły skutek. Nowa ustawa powinna poprawić status klienta deweloperów. I chronić starające się o własne lokum rodziny.

Tomasz Brzuchowicz

Pora na ruch ze strony władz – prowadzenie bardziej skutecznej polityki prorodzinnej. A jest tu wiele do zrobienia. Najnowsze dane demograficzne przejmują grozą. Polki rodzą coraz mniej dzieci. Według danych GUS po raz pierwszy od 6 lat mamy ujemny przyrost naturalny. W pierwszej połowie 2011 r. urodziło się o 16 tys. dzieci mniej niż w ub. r., a liczba zgonów o 2 tys. przekracza liczbę nowo narodzonych! Smutne jest to, że dzieje się tak trzy lata wcześniej niż przewidywali to demografowie. Realizowana przez 20 lat neoliberalna polityka prorodzinna wydała owoce. Na dodatek brakuje mieszkań, a – jak wiadomo – bez nich nie przybędzie nowych obywateli. We wrześniowym programie “Mówisz-Mosz” w TVP Info szef PTE Ryszard Petru stwierdził: że coraz biedniejsze grupy społeczne będą zmuszone do brania kredytów mieszkaniowych. Stanie się tak, bo aż 1,2-1,5 ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Bank i Klient: Laury dla zwycięzców IT@BANK 2010

BANK 2010/12

Doroczny ranking firm informatycznych pracujących na potrzeby sektora finansowego i instytucji publicznych "Miesięcznika Finansowego BANK" rozstrzygnięty. W tegorocznej edycji rankingu IT@BANK 2010 - pierwsze miejsce i nagrodę główną zdobyła firma Asseco Poland S.A., drugie przypadło Asseco Systems S.A., zaś trzecie firmie ComArch S.A.

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Stanisław Brzeg-Wieluński
współpraca Maciej Małek

Przy ocenie wzięto pod uwagę osiągnięcia i porażki firm informatycznych w roku 2009 oraz w pierwszym półroczu 2010. Aby zająć wysokie miejsce w rankingu głównym, jego uczestnicy musieli osiągnąć dobre wyniki przychodów i zysków oraz liczbę klientów. Ocena na podstawie ankiet dokonana była przez niezależnego eksperta

bank.2010.12.foto.63.e.200x

Doroczna impreza organizowana przez MF BANK to ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

X
0