Banki i Klienci: Banki spółdzielcze w społeczeństwie 2.0

NBS 2017/09

Przez lata nowe pokolenia, wchodząc na rynek, powielały sposób życia poprzedników. Wypracowane przez lata biznesowe modele działalności sprawdzały się wraz z dorastaniem młodzieży, która przejmowała styl życia dorosłych. Teraz wszystko się zmieniło.

Elżbieta Cieśla, Stefan Cieśla

Wspomniany model rozwoju społecz­nego przestał funkcjonować wraz z upowszechnieniem sieci kompute­rowych i internetu. Już w latach 80. ubiegłego stulecia znany pisarz i futurolog amerykański Alvin Toffler i jego żona Heidi pisali w książce Szok przyszłości o „globalnej wiosce”. I twier­dzili, że dzięki internetowi powszechny w skali świata stał się dostęp do informacji. Jednakże technologia poszła dalej – powstała możliwość oferowania usług w sieci, tzw. usług 2.0, jak komunikatory i media społecznościowe, sklepy internetowe i aukcje, telewizja i radio interne­towe, prasa, muzyka i książki, najróżniejsze wy­szukiwarki, w końcu bankowość elektroniczna.

Świat się rozszerzył

<...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI