Bartłomiej Nicoń: Zwrócenia szczególnej uwagi na digital customer experience

Polecamy

Bartłomiej Nicoń – Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Pekao S.A.

Bartłomiej Nicoń: Jednym z tematów tegorocznej, prestiżowej konferencji gromadzącej ekspertów rynku bankowego – Kongresu IT@Bank – był temat customer experience, w tym roku rozbudowany o przymiotnik digital. Faktycznie w gronie Rady Programowej Kongresu IT@Bank zastanawialiśmy się czy tym roku nie dokonać momentu zatrzymania się i porozmawiania szerzej na temat jednego z mega trendów, które w opinii członków Rady Programowej kształtują rynek bankowości detalicznej w Europie i na świecie, także Polsce.

Uważamy, że digital customer experience to jeden z tematów, który jest przed nawiasem w ramach którego mamy do czynienia z innymi trendami, w tym trendami technologicznymi. Naszym zdaniem aspekt doświadczeń klientów korzystających z a usług instytucji finansowych ma bezwzględnie najwyższy priorytet. Dlatego wiodąca rola digital customer experience w ramach tegorocznego Kongresu.

W jakim miejscu my jako sektor jesteśmy w kontekście customer experience? W mojej opinii nie mamy się czego wstydzić. Polskie banki, instytucje finansowe każdego roku dokonują kolejnych kroków, wdrożeń, ułatwień, ulepszeń, które w efekcie stale podnoszą standard jakości dostarczanych usług klientom polskich banków.

W obszarze digital customer experience polskie banki wyznaczają kierunki, które są coraz częściej podpatrywane przez naszych konkurentów za granicą. W trakcie Kongresu IT@Bank często odwoływaliśmy się do doświadczeń, które mamy w ramach polskiego sektora bankowości detalicznej i mówiliśmy o tym, że rozwiązania, które wykiełkowały i zostały wdrożone z powodzeniem na polskim rynku bankowym są przykładem tego, jak dbałość o obsługę klienta, o pozytywne doświadczenie klientów korzystających z kanałów elektronicznego dostępu, mogą być stawiane za wzór na europejskim rynku bankowym.

Relacja video dostępna tutaj

alebank.pl