Dostęp do e-administracji w Banku Millennium

Z rynku

Klienci Banku Millennium mogą już skorzystać za pośrednictwem bankowości internetowej z Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Jest to kolejny krok banku wspierający strategię budowania cyfrowej administracji publicznej.

– Stale szukamy innowacyjnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby klientów. Jednym z nich jest ułatwienie dostępu do e-administracji. Dzięki rozszerzeniu funkcjonalności, serwis bankowości internetowej staje się oknem na cyfrowy świat polskiej administracji. Zaczęliśmy od udziału w rządowym Programie Rodzina 500+ i umożliwiliśmy klientom złożenie wniosku o świadczenie właśnie za pośrednictwem Millenet. Klienci bardzo chętnie z tego udogodnienia korzystali i złożyli około 50 tys. wniosków. Dla nas jest to nie tylko ogromna satysfakcja, że daliśmy im poczucie komfortu i bezpieczeństwa, ale też dowód na to, że takie działania są potrzebne i oczekiwane – mówi Ricardo Campos, Dyrektor Departamentu Bankowości Elektronicznej w Banku Millennium.

Dzięki wykorzystaniu mechanizmów bankowości elektronicznej Banku Millennium założenie profilu na PUE ZUS i logowanie się do niego jest proste i intuicyjne. Klient loguje się do serwisu bankowości internetowej Millenet przy pomocy standardowego loginu i hasła. Nie potrzebuje dodatkowych uprawnień, loginów czy haseł. Przy zakładaniu profilu na PUE – po zaakceptowaniu oświadczenia o ochronie danych osobowych oraz zatwierdzeniu operacji logowania przy pomocy H@sła SMS (obie czynności konieczne tylko przy pierwszym logowaniu do PUE), klient przechodzi do portalu PUE ZUS, gdzie akceptuje regulamin PUE i uzupełnia niezbędne dane profilu. Przy kolejnym logowaniu klient nie musi wykonywać już dodatkowych czynności – wystarczy, że użyje loginu i hasła do bankowości elektronicznej.

W tradycyjnym modelu, jeżeli klient nie posiada certyfikatu kwalifikowanego, nie korzysta z ePUAP lub mechanizmów bankowości elektronicznej, do założenia i zaufania pełnego profilu na PUE ZUS konieczna jest wizyta w placówce ZUS, podczas której urząd potwierdza dane osobowe nowego użytkownika. Weryfikacja tożsamości za pomocą systemu bankowości internetowej Millenet zastępuje wizytę w ZUS, jest więc szybsza i wygodniejsza.

Platforma Usług Elektronicznych (PUE) skierowana jest to wszystkich klientów ZUS. Umożliwia załatwienie wielu spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi bez konieczności wychodzenia z domu, takich jak przeglądanie danych o składkach, przesyłanie dokumentów i wniosków oraz odbiór odpowiedzi z ZUS, sprawdzenie, do którego OFE należy klient, weryfikację, czy pracodawca zgłosił klienta do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego. Na PUE można również zadać pytania online pracownikowi ZUS czy też skorzystać z innych, aktualnie oferowanych przez ZUS możliwości.

Agnieszka Kubajek