ECM Insights 2017

Raporty

Rozproszenie informacji, zróżnicowanie systemów do zarządzania nimi oraz powstające przez to silosy informacyjne stanowią ogromne wyzwania dla 75 proc. korporacji, które wzięły udział w serii badań ECM Insights 2017, przeprowadzonych przez SER Group. Firmy najmocniej odczuwają niedociągnięcia w kwestii szybkości wymiany informacji oraz bezpieczeństwa współpracy między działami firmy.

Systemy ECM dotarły do korporacji i średnich firm. Nareszcie wychodzą z cienia ERP, CRM itp. W firmach, które już postawiły na współpracę między działami i ich wzajemne uzupełnianie się, systemy ECM są znacznie bardziej rozpowszechnione niż w firmach, które wciąż działają w dużej mierze w modelu hierarchicznym. #SERGroup

Wiele firm boryka się z nadmiarem aplikacji i systemów, które powstały na przestrzeni ostatnich lat. Według badania SER Group trzy z czterech ankietowanych firm używa kilku różnych systemów tylko do zarządzania dokumentami i procesami biznesowymi. Efektem są chaotyczne struktury archiwizujące, przechowywanie niepotrzebnych danych i uwięzienie danych w silosach.

Sytuacja jest alarmująca! Taki niekontrolowany wzrost zróżnicowanego środowiska IT po prostu zabija efektywność. Silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji i współpracę projektową – a to negatywnie wpływa na pracę wewnątrz zespołów, tak samo jak na współpracę z zewnętrznymi partnerami, dostawcami czy klientami” wyjaśnia Marcin Somla, dyrektor SER Group w Polsce.

85 proc. firm przyznaje, że system ECM jest ważny

Z badania wynika jeszcze jeden ważny wniosek.  Większość z 1826 ankietowanych dyrektorów odpowiedzialnych za obieg informacji, menedżerów procesów i menedżerów IT doskonale zdaje sobie sprawę, co jest potrzebne, aby wyjść z tej sytuacji. Nie wdrażają jednak tej strategii. Aż 85 procent respondentów dostrzega znaczenie ECM (Enterprise Content Management, system do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie) jako strategicznego środka do przezwyciężenia tych wyzwań.

Jednocześnie tylko 41 proc. realizuje obecnie strategię platformy ECM – przynajmniej na poziomie działów, a nie w całej firmie. Kolejne 41 proc. nie opracowało jeszcze żadnej strategii ECM, a 18 proc. jest w trakcie jej formułowania.

„Systemy ECM dotarły do korporacji i średnich firm. Nareszcie wychodzą z cienia ERP, CRM itp. W firmach, które już postawiły na współpracę między działami i ich wzajemne uzupełnianie się, systemy ECM są znacznie bardziej rozpowszechnione niż w firmach, które wciąż działają w dużej mierze w modelu hierarchicznym ” – komentuje Somla.

SER Group