Gadu-Gadu wraca do Polski. Będzie oferować bezpłatne przelewy międzynarodowe?

Technologie i innowacje

Logo Gadu-Gadu
Fot. Materiały prasowe Gadu-Gadu

Polska spółka z branży fintech, England.pl, nabyła od Xevin Consulting Limited prawa do kultowego polskiego komunikatora Gadu-Gadu.

Polska spółka z branży #fintech #England.pl nabyła prawa do kultowego polskiego komunikatora #GaduGadu @England_pl

To początek procesu przenoszenia usługi z powrotem do Polski oraz przygotowywania dla użytkowników zupełnie nowych funkcjonalności.

England.pl podpisała właśnie umowę inwestycyjną określająca warunki nabycia od Xevin Consulting Limited wybranych aktywów umożliwiających świadczenie użytkownikom usługi komunikatora. Przedmiotem transakcji są główne aktywa Gadu-Gadu, między innymi komunikator GG (wraz z jego kodem źródłowym), domeny internetowe, sprzęt serwerowy oraz prawa do znaków towarowych i logotypów, w tym słynnego słoneczka.

Wdrożenie innowacyjnych usług fintech

Zakup Gadu-Gadu wpisuje się w strategię rozwojową England.pl, która jest licencjonowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego krajową instytucją płatniczą oferującą bezpłatne transfery pieniężne pomiędzy Polską a Wielką Brytanią, od lat stale zwiększającą ilość procesowanych transakcji, zasięg oraz bazę klientów.

– Tradycyjnie specjalizowaliśmy się w obsłudze klientów w Polsce i Wielkiej Brytanii, jednak w ubiegłym roku w obliczu zainteresowania i zapytań ze strony naszych klientów paszportowaliśmy za pośrednictwem KNF swoje usługi do wszystkich państw Unii. Zakup Gadu-Gadu to ukłon w ich kierunku, ale jest także elementem naszej długofalowej strategii biznesowej. Nie ukrywam, że mamy kilka innowacyjnych pomysłów jak wykorzystać możliwości komunikatora również na potrzeby wdrożenia innowacyjnych usług fintech – wyjaśnia Romuald Remus, wiceprezes zarządu, odpowiedzialny z ramienia England.pl za przeprowadzenie transakcji.

Nowa baza aktywnych użytkowników

Zanim jednak dojdzie do rozwoju i wprowadzania nowych funkcjonalności England.pl, w porozumieniu jeszcze z Xevin, będzie prowadził w okresie przejściowym działania nakierowane na przeniesienie aktywnych użytkowników komunikatora na nowego usługodawcę.

– Postaramy się, aby nasze działania były w maksymalnym stopniu nieodczuwalne dla użytkowników – zapewnia wiceprezes Remus. – Jesteśmy jednak podmiotem regulowanym przez KNF i chcemy, aby cały nasz biznes nie pozostawiał jakichkolwiek wątpliwości prawno-regulacyjnych, szczególnie w obliczu wchodzenia w życie RODO – unijnego rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych. Dlatego chcemy przestrzegać wysokich standardów w zakresie etycznych polityk ochrony prywatności naszych użytkowników i w przyszłości stworzyć zupełnie nową bazę aktywnych użytkowników, która w odróżnieniu do najpopularniejszych komunikatorów będzie przechowywana w Polsce i w pełni zgodna z europejskimi standardami.

O wszystkich nowościach, a przede wszystkim o możliwości wyrażenia zgody na przeniesienie swoich danych osobowych do nowego administratora, każdy z użytkowników będzie informowany indywidualne.

Źródło: Informacja prasowa Gadu-Gadu