GfK: żywność pochłonęła ponad 40 proc. siły nabywczej Polaków w handlu detalicznym w 2017 roku

Gospodarka

Kobieta w sklepie
Fot. Pixabay.com

Siła nabywcza mieszkańców Polski dla handlu detalicznego wyniosła 397,4 mld zł w 2017 roku, przy czym 43,1% z tej sumy Polacy przeznaczyli na artykuły spożywcze, wynika z badania GfK o sile nabywczej na wybrane grupy asortymentowe.

Najmniej Polacy przeznaczyli na zegarki i biżuterię - 1,5%, produkty AGD - 1,8%, książki oraz materiały biurowe - 2,2%.

“Wydatki łączne na podstawowe kategorie produktowe, takie jak żywność, odzież oraz artykuły związane ze zdrowiem i urodą objęły 2/3 tej kwoty” – czytamy w komunikacie.

Według danych pochodzących z nowej edycji raportu o sile nabywczej na kategorie zakupowe, polscy konsumenci dysponowali przeciętnie w ub.r. kwotą 10,4 tys. zł na zakupy w handlu detalicznym, podano również.

Najmniej z tej kwoty Polacy przeznaczyli na zegarki i biżuterię – 1,5%, produkty AGD – 1,8%, książki oraz materiały biurowe – 2,2%.

Potencjał nabywczy na wybrane kategorie produktowe jest zróżnicowany regionalnie.

Prezentowane dane odnoszą się do 2017 roku, nie uwzględniają jednak inflacji. Dane odnoszą się do miejsca zamieszkania, a nie do miejsca zakupu. Dane są wartościami przeciętnymi dla wszystkich mieszkańców danego regionu.

Źródło: ISBnews