Ludzie i pieniądze: Polski rynek doradztwa finansowego Dokąd zmierzamy?

BANK 2009/10

Polski rynek doradztwa finansowego reprezentują różne typy instytucji finansowych: od banków przez biura maklerskie, towarzystwa funduszy inwestycyjnych, niezależnych doradców finansowych, po tzw. multiagencje i pośredników finansowych.

Mariola Szymańska-Koszczyc
Jacek Więcek

W niniejszej prezentacji skoncentrujemy się na analizie polskiego rynku doradztwa finansowego dla osób fizycznych.

Pokaźne zasoby

Według danych Analizy Online w 2007 r. skala wolnych środków gospodarstw domowych w Polsce oceniana była na ponad 700 mld zł, co stanowiło około 60 proc. PKB naszego kraju. Oznacza to, że ta część społeczeństwa, która ma oszczędności (wg statystyk około 40 proc.), zgromadziła na rachunkach oszczędnościowych, w depozytach, bonach skarbowych, obligacjach, funduszach inwestycyjnych, instytucjach asset management, produktach strukturyzowanych itp. pokaźne pieniądze. Tę pulę zasila jeszcze gotówka krążącą w obiegu pozabankowym, aktywa zarządzane przez fundusze emerytalne oraz środki pienięż...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI