Raport Specjalny ANALYTICS w Biznesie Bankowym: Pęd do wiedzy

BANK 2016/02

Business Intelligence jest dla banków najważniejszym narzędziem IT. Stawia tym samym, po raz pierwszy w historii, analitykę biznesową ponad rozwiązaniami klasy security.

Marcin Złoch

Przyrost danych jest ogromny. Według analiz IBM z końca 2015 r., każdego dnia na świecie przybywa 2,3 tryliona gigabajtów, włączając w to 400 milionów tweetów dziennie, 4 miliardy godzin filmów na portalu Youtube i 30 miliardów wpisów na Facebooku każdego miesiąca. Dlatego pojawiło się pojęcie Big Data, na które – zgodnie z definicją firmy Forrester – składają się cztery wymiary, tzw. 4V: volume – ilość danych, variety – różnorodność danych, velocity – szybkość napływania nowych danych i ich analizy, value – wartość informacji. Dane pozyskiwane z wielu źródeł stają się doskonałym materiałem do analiz zachowań i potrzeb konsumentów. Służą do tego informatyczne narzędzia analityczne, czyli Business Intelligence (BI). – Business Intelligence, najprościej ujmując, jest przełożeniem dostępnych danych na określone ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI