Raport Specjalny Bancassurance: Klienci wciąż skarżą się na polisy sprzedawane w bankach

BANK 2017/10

Rozmowa z Krystyną Krawczyk, dyrektorem Wydziału Klienta Rynku Ubezpieczeniowo-Emerytalnego w Biurze Rzecznika Finansowego.

Czy bancassurance, czyli oferowanie produktów ubezpieczeniowych w bankach, funkcjonuje dziś lepiej niż kilka lat temu?

– Sposób sprzedaży, kontrowersyjne postanowienia umowne i niewspółmiernie wysokie do zakresu ubezpieczenia koszty – to główne problemy, z którym zgłaszają się klienci kupujący ubezpieczenia w bankach do Rzecznika Finansowego. Nasi eksperci zajmujący się sprawami związanymi ze sprzedażą ubezpieczeń w bankach, nie dostrzegają, że mają mniej pracy. Nadal widzimy np., że szwankuje jakość sprzedaży. To sprawy szczególnie trudne do skutecznej interwencji czy postępowania sądowego, ze względu na kwestie dowodowe: zwykle mamy słowo przeciwko słowu. Jednak warto przypomnieć, że UOKiK może teraz badać sposób sprzedaży i banki powinny zwrócić uwagę na te praktyki póki czas. Bankowcy powinni uważnie śledzić zmiany, które ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI