Rynek finansowy: Przyszłość bankowości oddziałowej

BANK 2017/11

Banki wiele swej dotychczasowej aktywności biznesowej przeniosły z oddziałów do kanałów zdalnych. Jednak klienci nadal chcą korzystać z ich usług. Dlatego dziś definiuje się na nowo rolę typowego bankowego oddziału. Może dobrym rozwiązaniem będzie ich rewitalizacja? Jak wpłynie to na rozwój przyszłych usług bankowych?

Bohdan Szafrański
Stanisław Brzeg-Wieluński

W tym roku uczestnicy Asseco Banking Forum dyskutowali o przyszłości bankowości oddziałowej. Już dziś powstają placówki typu smart, w których można skorzystać z dostępu do internetu, napić się darmowej kawy lub popracować z obsługą multimedialną. Udostępniają je już od jakiegoś czasu np. Citi Handlowy S.A., Idea Bank S.A, a ostatnio BGŻ BNP Paribas S.A.

Witając uczestników, Adam Góral, prezes zarządu Asseco Poland S.A., przypominał, że rok temu w trakcie poprzedniej edycji forum obawialiśmy się zagrożeń dla banków ze strony firm fintech. Dziś zastanawiamy się nad tym, jaka będzie przyszłość oddziałów banków? ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI