VI. edycja Programu Rozwoju Eksportu BZWBK

Z rynku

Rozpoczęła się VI. edycja ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu (PRE) realizowanego przez Bank Zachodni WBK. Projekt wspiera krajowe firmy w układaniu i realizacji strategii ekspansji za granicą. Dotychczas wzięło w nim udział ponad 3 tys. przedstawicieli przedsiębiorstw. W tym roku PRE wyewoluowało w stronę wydarzeń mocno sprofilowanych branżowo, zgodnie z oczekiwaniami klientów oraz strategią sektorową bankowości korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.

W każdej edycji na Program Rozwoju Eksportu składają się m.in. konferencje, seminaria, śniadania biznesowe oraz wirtualne i stacjonarne misje handlowe, które Bank Zachodni WBK organizuje wraz z Partnerami Merytorycznymi. W VI. edycji PRE są nimi Polska Agencja Handlu i Inwestycji (PAHI), KPMG, Bisnode oraz, przy poszczególnych eventach, Mintel i Deloitte. – Od początku założeniem Programu Rozwoju Eksportu jest przekazywanie przedsiębiorcom konkretnej, praktycznej wiedzy i inspiracji do podejmowania decyzji biznesowych o ekspansji zagranicznej. W pierwszych edycjach mówiliśmy o wyzwaniach i trudnościach, które są adekwatne dla eksporterów bez względu na branżę czy inną specyfikę działalności. W V. edycji mieliśmy sporo wydarzeń poświęconych konkretnym rynkom. W tej edycji wchodzimy na poziom bardzo zaawansowany: PRE jest sektorowe – mówi Roman Maciejewski, dyrektor Departamentu Sprzedaży Produktów bankowości korporacyjnej BZ WBK, prowadzący projekt PRE.

Co w praktyce oznacza sektorowy charakter VI. edycji Programu Rozwoju Eksportu? Po pierwsze to, że eksperci Banku Zachodniego WBK i Partnerów Merytorycznych przygotowali merytorykę bardzo mocno zagłębiającą się w aspekty i kwestie charakterystyczne dla wybranych branż. Na pierwszy ogień idą dwa sektory: produkcja żywności oraz transport, który jako branża ma dwojakie powiązanie z eksportem: poprzez własne usługi oraz dystrybucję towarów wyprodukowanych w Polsce. Spotkania PRE dla branży spożywczej będą dotyczyć zmian na rynku i trendów w zakresie żywności funkcjonalnej. Temat spotkania PRE dla branży transportowej to wyzwania i szanse rynkowe, w tym także regulacyjne.

Wydarzeniami bardzo docenianymi przez przedsiębiorców są misje gospodarcze oraz sesje networkingowe i spotkania B2B. – Poprzednie edycje PRE udowodniły, że warto „spotykać” ze sobą naszych przedsiębiorców z kontrahentami z innych krajów, stąd planujemy zapraszać polskie firmy na takie wydarzenia. Również one będą miały charakter sektorowy – mówi Roman Maciejewski. W VI. edycji Programu Rozwoju Eksportu polscy przedsiębiorcy będą mogli spotkać się z przedstawicielami zagranicznych firm „na żywo”, jak również „wirtualnie”, podczas webinarów tematycznych.

Pierwsza misja handlowa w ramach VI. edycji PRE już się odbyła. W misji do Londynu, którą w dn. 9-11.10 br. zorganizował Bank Zachodni WBK wzięło udział osiem polskich firm kosmetycznych. Odbyły się spotkania B2B z dystrybutorami i sieciami handlowymi oraz spotkania z udziałem branżowych ekspertów.

BZ WBK