Visa uruchamia platformę Visa Direct

Polecamy / Z rynku

2 listopada 2017 roku Visa ogłosiła europejski debiut Visa Direct – platformy płatności w czasie rzeczywistym, dzięki której firmy będą mogły wykorzystać globalny zasięg i skalę systemu Visa do gruntownej zmiany sposobu płacenia konsumentom i kontrahentom, zarówno w kraju jak i za granicą. Visa współpracuje z dostawcami usług płatniczych, instytucjami finansowymi oraz partnerami strategicznymi by umożliwić im wdrożenie usług opartych o platformę Visa Direct.

Visa Direct umożliwia dokonywanie płatności pomiędzy konsumentami, pomiędzy firmą i konsumentem oraz pomiędzy firmami. #Visa #Płatności

Visa Direct umożliwia dokonywanie płatności pomiędzy konsumentami (person-to-person, P2P), pomiędzy firmą i konsumentem (business-to-consumer, B2C) oraz pomiędzy firmami (business-to-business, B2B). Dzięki platformie Visa Direct pieniądze przekazywane są na należący do odbiorcy rachunek Visa w sposób szybki, wygodny i bezpieczny. Użytkownik ma natychmiastowy dostęp do tych środków oraz możliwość dokonywania zakupów w 44 milionach punktów handlowo-usługowych na całym świecie.

–  Visa od dziesiątków lat stoi na czele zmian w metodach płacenia w sklepach tradycyjnych i internetowych. Obecnie mamy możliwość dogłębnej zmiany sposobu, w jaki konsumenci i firmy płacą sobie nawzajem, w sposób szybki, wygodny i bezpieczny – powiedział Mike Lemberger, Senior Vice President of Product Solutions, Visa w Europie.  – Visa Direct to sprawdzona platforma, umożliwiająca firmom technologicznym czy instytucjom finansowym zaspokojenie popytu na płatności w czasie rzeczywistym, w oparciu o szeroki zasięg, efektywność kosztową i szybkość globalnej sieci Visa – dodał Mike Lemberger.

Visa Direct to jedno z wielu rozwiązań, których interfejs programistyczny aplikacji (API) jest dostępny na otwartej platformie Visa Developer, utworzonej w celu rozwoju innowacji w płatnościach i handlu. Platforma Visa Developer ma pomagać instytucjom finansowym, detalistom i firmom technologicznym w zaspokajaniu popytu ze strony konsumentów i detalistów, którzy w coraz większym stopniu wykorzystują urządzenia połączone z Internetem przy zakupach, dokonywaniu płatności i ich otrzymywaniu.

Piotr Zajdel