Wyświetlacz i bateria to najbardziej awaryjne elementy urządzeń mobilnych

Polecamy

Według badania przeprowadzonego przez IDC, co dziesiąty służbowy laptop lub tablet ulega awarii już w pierwszym roku użytkowania. Najczęściej uszkodzone zostają ekran, bateria lub obudowa, a wśród przyczyn pracownicy wymieniają m. in. upadek oraz zalanie urządzenia.

Firma badawcza IDC przepytała osoby decydujące o wyposażeniu IT w firmach o to, jakiego rodzaju awariom najczęściej ulegają notebooki, tablety i podręczne urządzenia firmowe (do 5 cali, w tym telefony służbowe). Zdecydowanie najbardziej awaryjny we wszystkich grupach okazał się wyświetlacz. W przypadku notebooków równie często uszkodzeniu ulega klawiatura, a także dysk i bateria. Tymczasem w tabletach, częściej niż w notebookach czy urządzeniach podręcznych, psują się porty i złącza, a także obudowa zewnętrzna.

Co jest przyczyną awarii sprzętu IT w pracy? Ponad 70 proc. respondentów wskazało na upuszczenie urządzenia. Nieco rzadziej notebook, tablet lub telefon zostają zalane lub coś na nie spada. Usterki zdarzają się również na skutek zanieczyszczeń, gdy kurz, pył bądź piach dostaną się do wnętrza urządzenia. Ponadto wśród przyczyn awarii respondenci wskazali na niesprzyjające warunki zewnętrzne. Co czwarty notebook zepsuł się na skutek działania bardzo niskich lub zbyt wysokich temperatur, zaś co piąty z powodu opadów deszczu lub śniegu.

Marcin Złoch