Zakupy w e-sklepach robi już prawie każdy Polak

Raporty

Dokładnie 93 proc. respondentów deklaruje, że kupiło coś online chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 7 proc. przyznało, że nigdy nie zamówiło w e-sklepie. Tak wskazują wyniki ostatniego badania SW Research, przygotowanego na zlecenie Trusted Shops, firmy oferującej gwarancję zwrotu pieniędzy klientom sklepów internetowych.

Badania wskazują, że coraz więcej internautów kupuje online. Niestety problemy obecne rok i dwa lata temu są nadal aktualne. Klienci otrzymują towar z opóźnieniem, a w skrajnych przypadkach paczki nie docierają do adresatów – mówi Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops.

To duża różnica w porównaniu z rokiem 2017, kiedy aż 62 proc. osób deklarowało, że nie robi zakupów przez internet. Co ciekawe, tylko 16 proc. ankietowanych robi zakupy regularnie – przynajmniej raz w tygodniu. Ponad połowa robi je sporadycznie – raz lub dwa razy w miesiącu, a co czwarty badany dopiero testuje zakupy online, bo zdarza mu się to zaledwie raz na pół roku.

Jednostkowe kwoty, które przeznaczamy na zakupy w internecie są są podobne do tych w latach poprzednich. 34 proc. internautów robi zakupy o wartości od 60 do 100 złotych, natomiast 35 proc. kupuje online za 100 – 249 złotych, co oznacza niewielki spadek względem lat ubiegłych. Wzrosła natomiast liczba drobnych transakcji o wartości do 59 złotych (16 proc.) oraz zdecydowanie droższych zakupów powyżej 500 złotych, które stanowią już ponad 5 proc.

– Nasze badania wskazują, że coraz więcej internautów kupuje online. Niestety problemy obecne rok i dwa lata temu są nadal aktualne. Klienci otrzymują towar z opóźnieniem, a w skrajnych przypadkach paczki nie docierają do adresatów. Negatywne doświadczenia mogą potęgować obawy konsumentów, którzy boją się, że nie odzyskają swoich pieniędzy, jeżeli nie wszystko pójdzie zgodnie z planem lub zostaną oszukani przez nierzetelnego sprzedawcę – komentuje wyniki badania Anna Rak, country manager firmy Trusted Shops.

Marcin Złoch