171 tys. wniosków od przedsiębiorców. Rekordowy ruch na stronie internetowej ZUS

Firma

Od 30.03. do 4.04. stronę internetową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych odwiedziło ponad 2 mln zainteresowanych, co dało około 10 mln odsłon. Najwięcej odwiedzin nastąpiło 1 kwietnia – wówczas stronę ZUS przeglądało 700 tys. osób.

Gertruda Uścińska, ZUS
Prof. Gertruda Uścińska Fot. ZUS

Od 30.03. do 4.04. stronę internetową Zakładu Ubezpieczeń Społecznych odwiedziło ponad 2 mln zainteresowanych, co dało około 10 mln odsłon. Najwięcej odwiedzin nastąpiło 1 kwietnia – wówczas stronę ZUS przeglądało 700 tys. osób.

#GertrudaUścińska: Przedsiębiorcy są bardzo zainteresowani rozwiązaniami w ramach tarczy. Do ZUS wpłynęło już ponad 171 tys. wniosków o różnego rodzaju ulgi #TarczaAntykryzysowa #Koronawirus #SkładkiZUS @zus_pl

W środę (1.04.2020 r.) weszły w życie przepisy tzw. tarczy antykryzysowej.

Przewidują one, że przedsiębiorcy mogą złożyć wniosek o zwolnienie ze składek, odroczenie terminu ich zapłaty, rozłożenie zaległości składkowych na raty oraz o świadczenie postojowe.

– Nasze dane wskazują, że przedsiębiorcy są bardzo zainteresowani rozwiązaniami w ramach tarczy. Do ZUS wpłynęło już ponad 171 tys. wniosków o różnego rodzaju ulgi – mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

2 miliony internautów

Od 30.03. do 4.04. stronę ZUS odwiedziło już ponad 2 mln osób.

– Najwięcej odwiedzin nastąpiło 1 kwietnia. Odwiedziło nas wtedy 700 tys. unikatowych użytkowników – podkreśla prezes ZUS.

I dodaje, że:

– Obecnie w jednym momencie wyświetla naszą stronę internetową 6,8 tys. osób, a w momentach największego szczytu nawet 15 tys. osób.

Najwięcej osób trafia na stronę ZUS z Google oraz innych wyszukiwarek (66 proc.). Mniej osób wchodzi na stronę internetową bezpośrednio (21 proc.).

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

Z kolei przekierowanie z innych stron ma miejsce w 7 proc. przypadków, zaś z mediów społecznościowych w 6 proc.

Największy ruch w godz. od 10 do 14

Największe obciążenie odnotowywane jest w godz. 10.00 – 14.00. Użytkownicy korzystają w 60% z komputerów, a w 37% ze smartfonów.

– Ogromne zainteresowanie notujemy także na naszych liniach telefonicznych. Obsługuje je obecnie ponad 400 osób. Pracujemy nad tym, aby jeszcze bardziej usprawnić kontakt z ZUS – mówi profesor Gertruda Uścińska.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych pozytywnie rozpatrzył już pierwsze wnioski o świadczenie postojowe dla osób samozatrudnionych.

Bądź na bieżąco - zapisz się na nasz newsletter >>>

ZUS zgodził się także na odroczenie terminu zapłaty składek – bez opłaty prolongacyjnej – w pierwszych złożonych w tej sprawie wnioskach.

Udostępnij artykuł: