27 proc. właścicieli e-sklepów uważa, że dzięki płatnościom mobilnym zyskają nowych klientów

Finanse i gospodarka

Według najnowszej edycji badania "M-commerce w praktyce 2014", w którym ankietowano właścicieli i menedżerów pracujących w polskich sklepach internetowych, największy wpływ na zwiększenie sprzedaży mają płatności mobilne. Wskazało je 27 proc. respondentów.

Według najnowszej edycji badania "M-commerce w praktyce 2014", w którym ankietowano właścicieli i menedżerów pracujących w polskich sklepach internetowych, największy wpływ na zwiększenie sprzedaży mają płatności mobilne. Wskazało je 27 proc. respondentów.

Druga edycja badania, przeprowadzonego na zlecenie platformy mGenerator.pl, rzuca więcej światła na kwestię płatności mobilnych w Polsce. Przy obecnym stanie rozwoju rynku telefonii komórkowej i urządzeń przenośnych wdrożenie modeli płatności dostosowanych do urządzeń mobilnych jest już nieuniknione.

Według najnowszych danych, smartfony stanowią prawie połowę wszystkich telefonów komórkowych w Polsce. Wraz ze wzrostem ich popularności, zwiększa się zapotrzebowanie na strony i aplikacje mobilne. Jednak nawet ich wprowadzenie nie gwarantuje wzrostu sprzedaży w e-sklepach.

- Problemem, który hamuje rozwój e-handlu jest słabo rozwinięty segment płatności mobilnych. Zauważają to również same sklepy internetowe. Z badania wynika, że 27 proc. respondentów uważa je z najważniejszy czynnik zwiększający sprzedaż - mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl

- Mniejszą popularnością wśród sklepów cieszą się natomiast  znaczniki NFC, również istotne dla płatności mobilnych. Wskazało je 8 proc. badanych - dodaje.

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: