28 stoisk w galeriach i centrach handlowych – Sygma Bank coraz bliżej klientów

Bankowość

28 nowych stoisk w centrach handlowych. Tak zapowiada się wczesnowiosenna ofensywa Sygma Banku w walce o klientów odwiedzających galerie i centra handlowe. Bank podjął decyzję o rozwoju sieci sprzedaży.

W ciągu nieco ponad dwóch miesięcy Sygma Bank otworzy 28 stoisk w galeriach i centrach handlowych w całym kraju. Miejsca zostały wybrane zarówno pod kątem popularności samej galerii jak również w oparciu o analizę danych portfela klientów banku. Krzysztof Komosa, zarządzający sprzedażą tak tłumaczy rozwój sieci punktów Sygma Banku: “Realizujemy to, co założyliśmy w Sygma Banku już w 2013r., otwierając pięć samodzielnych placówek i właśnie dwa stoiska. W odróżnieniu od innych banków, zwłaszcza tych uniwersalnych,  jesteśmy w galeriach handlowych właściwie od zawsze. To już ponad 15 lat, odkąd finansujemy zakupy dokonywane w  sklepach, a te z kolei zawsze były głównymi lokatorami centrów i galerii handlowych. Teraz zaistniejemy tam również samodzielnie i będziemy bardziej widoczni.”

Dariusz Łyś, menedżer projektu otwarcia stoisk bankowych w galeriach handlowych informuje, że w dwóch stoiskach Sygma Banku – w Płocku i Tarnowie – zlokalizowanych w galeriach handlowych i otwartych w maju 2013, bank odnotowuje znaczne zainteresowanie ofertą zarówno obecnych jak i nowych klientów. Oznacza to szybki zwrot inwestycji w zeszłoroczne otwarcia placówek i stoisk. Harmonogram otwierania stoisk zakłada, iż wszystkie zostaną uruchomione do 10 kwietnia tego roku. Od daty rozpoczęcia inwestycji do daty publikacji niniejszej informacji Sygma Bank otworzył już prawie połowę z zapowiadanych stoisk.

Na otwarcie prawie 30 nowych stoisk w różnych galeriach handlowych Sygma Bank daje sobie nieco ponad dwa miesiące. Dariusz Łyś deklaruje jednak, że mimo wysiłku organizacyjnego Sygma Banku, zespół projektowy jest w stanie podołać temu wyzwaniu. “W zeszłym roku oprócz dwóch stoisk w galeriach handlowych otworzyliśmy pięć placówek Sygma Banku w centrach miast – po kolei w Toruniu, Kielcach, Wrocławiu, Katowicach i Gliwicach. Wszystko to nieco ponad dwa miesiące, przy czym jak łatwo zauważyć, otwarcie samodzielnej placówki w wydzielonym lokalu znajdującym się w ciągu pieszym w centrum miasta wymaga większego wysiłku organizacyjnego i finansowego od otwarcia stoiska w centrum handlowym. Różnica wynika chociażby z tego, że stoisko to swego rodzaju wyspa, o powierzchni dosłownie kilku metrów kwadratowych. Zresztą, tak też nazywamy wewnątrz banku nasze stoiska – wyspami właśnie.” – wyjaśnia.

Podstawowe pytanie odnośnie otwierania takich stoisk dotyczy tego, co klienci mogą załatwić podczas wizyty w centrum handlowym. Zakres usług w stoiskach Sygma Banku obejmuje bezpośrednie oferowanie zainteresowanym klientom produktów kredytowych i ubezpieczeniowych, przyjmowanie dyspozycji i kierowanie ich do centrali banku w imieniu klientów oraz udzielanie informacji nt. banku i jego oferty.

Oferowanie produktów kredytowych i ubezpieczeniowych ma się opierać na analizie indywidualnych potrzeb obecnych i potencjalnych klientów.

Sygma Bank dostrzegł zauważalną również przez ekspertów prawidłowość rosnącej liczby odwiedzin w galeriach i centrach handlowych. Stoiska zlokalizowane na środku powierzchni między ciągiem komunikacyjnym dla pieszych cieszą się dużym zainteresowaniem. Sygma Bank wskazuje również na aspekt reklamowy i wizerunkowy uruchomienia kilkudziesięciu wysp. Komunikacja marki i oferty banku stanowi istotną wartość dodaną obecności w danym centrum handlowym. Bank nie ukrywa również, iż małe stoiska są doskonałym miejscem do sprzedaży produktów gotówkowych.

Sygma Bank nie zdradza dokładnych lokalizacji kolejnych stoisk i dat ich otwarć. Po szczegóły odsyła na swoją stronę internetową, na której dostępne są informacje o lokalizacjach placówek i stoisk oraz godzinach ich otwarcia. Adres strony: https://www.sygmabank.pl/placowki. Bank nie przesądza również, czy obecna inwestycja wyczerpuje jego zamiary co do obecności w centrach handlowych, zwłaszcza, że w Polsce powstaje właśnie, według doniesień mediów, 40 nowych centrów handlowych.

Pierwsze otwarcie stoiska miało miejsce w Warszawie, w Forcie Wola przy Połczyńskiej, pod koniec lutego. Cykl otwarć kolejnych stoisk ma zakończyć się w kwietniu tego roku. Wybrane miasta lokalizacji stoisk to mi.in. Bytom, Częstochowa, Grudziądz, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rybnik, Wałbrzych. Nie jest to jednak pełna lista miast z nowymi placówkami Sygma Banku. Więcej na www.sygmabank.pl oraz www.sygmabank.pl/placowki.

Źródło: Sygma Bank

Udostępnij artykuł: