300+ i 500+: lista serwisów elektronicznych banków, w których można składać wnioski o świadczenia z programów

Finanse osobiste

Kobieta korzystająca z aplikacji mobilnej banku
Fot. stock.adobe.com/Alex Rühl

Wnioski o świadczenia z programu „Rodzina 500 plus” i „Dobry start” można składać osobiście, listownie lub online poprzez jeden z trzech kanałów: ministerialny Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia, bankowość elektroniczną oraz Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Wnioski w tradycyjnej, papierowej wersji przyjmowane są od 1 sierpnia, miesiąc później niż w wersji elektronicznej.

Wnioski o świadczenia z programu #Rodzina500plus i #Dobrystart można składać osobiście, listownie lub online poprzez portal #Emp@tia, bankowość elektroniczną oraz Platformę Usług Elektronicznych #ZUS #banki

Banki, które umożliwiają składanie wniosku o 500+ przez swoje serwisy to:

  1. Alior Bank SA,
  2. Bank BGŻ BNP Paribas SA,
  3. Bank Handlowy w Warszawie SA (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS),
  4. Bank Millennium SA,
  5. Bank Ochrony Środowiska SA (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS),
  6. Bank Pekao SA,
  7. Bank Pocztowy SA,
  8. Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
  9. Bank Zachodni WBK SA,
  10. Credit Agricole Bank Polska SA,
  11. Euro Bank SA,
  12. Getin Noble Bank SA,
  13. ING Bank Śląski SA,
  14. mBank SA,
  15. Nest Bank S.A.,
  16. PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
  17. Plus Bank SA,
  18. Raiffeisen Bank Polska SA,
  19. SGB-Bank SA.

UWAGA: Zobacz także listę banków z 2019 r. w artykule “500 i 300 plus – lista banków, przez które można złożyć wnioski od 1 lipca 2019 r.

Banki, które umożliwiają składanie wniosku o świadczenie dobry start (300+) przez swoje serwisy to:

  1. Alior Bank SA,
  2. Bank BGŻ BNP Paribas SA, (uruchomi kreator po 1 lipca)
  3. Bank Millennium SA,
  4. Bank Pekao SA,
  5. Bank Pocztowy SA,
  6. Bank Polskiej Spółdzielczości SA,
  7. Credit Agricole Bank Polska SA,
  8. Getin Noble Bank SA,
  9. ING Bank Śląski SA,
  10. mBank SA,
  11. Nest Bank S.A.,
  12. PKO Bank Polski SA (oraz Inteligo),
  13. SGB-Bank SA.

Program „Dobry Start” to 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Świadczenie dobry start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Wsparcie otrzymać może 4,6 mln uczniów. Koszt realizacji świadczenia szacuje się na ok. 1,4 mld zł rocznie.

Czytaj także: Jak złożyć wniosek o pieniądze z programu „Dobry start”? 300 zł dla każdego ucznia >>>

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka, a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej. Wniosek – podobnie jak wnioski o świadczenie wychowawcze z programu „Rodzina 500+” – można składać już od 1 lipca online przez stronę Ministerstwa Rodziny empatia.mrpips.gov.pl oraz przez bankowość elektroniczną kilkunastu polskich banków.

Cieszymy się, że nowoczesne technologie polskich banków są wykorzystywane przez administrację i naszych klientów. Współpraca banków z administracją państwową w zakresie obecnego programu skierowanego do uczniów rozpoczynających rok szkolny, jak również w latach poprzednich w zakresie programu „Rodzina 500+” świadczy o stałym rozwoju gospodarki elektronicznej w Polscepowiedział Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich. Od 1 sierpnia możliwe będzie również składanie wniosków drogą tradycyjną – papierową.

Co ważne, osoby ubiegające się o świadczenie otrzymają informację o jego przyznaniu na podany we wniosku adres e-mail. W celu usprawnienia i przyspieszenia procesu przyznawania świadczenia dobry start zrezygnowano z konieczności wydania i doręczenia decyzji administracyjnych. Będą one wydawane jedynie w przypadku odmowy przyznania świadczenia, a także w sprawach nienależnie pobranych świadczeń. Ministerstwo Rodziny przestrzega przed oszustami podszywającymi się pod instytucje realizujące świadczenie. Instytucja gminna lub powiat realizująca świadczenie dobry start nie prosi o numer konta, a wysyłana przez nią wiadomość e-mail ma charakter czysto informacyjny. W wiadomości od instytucji gminnej lub powiatowej nie znajdzie się prośba ani o odpowiedź, ani o kliknięcie w jakikolwiek link.

Źródło: Związek Banków Polskich

Udostępnij artykuł: