39% wzrost sprzedaży – podsumowanie wyników spółki Profi Credit za pierwsze półrocze 2015 roku

Finanse i gospodarka

Świetne wyniki spółki Profi Credit Polska S.A. za pierwsze półrocze 2015 r. pokazują, że zapotrzebowanie na średnio i długoterminowe pożyczki niebankowe jest w Polsce wysokie i stale rośnie.

Z raportu okresowego Spółki wynika, że udzieliła pożyczek o łącznej wartości nominalnej ponad 322 mln złotych, odnotowując tym samym 39% wzrost sprzedaży w stosunku do pierwszego półrocza 2014 roku, gdzie sprzedaż wyniosła  232 mln złotych.  Pod względem ilości udzielonych pożyczek Spólka udzieliła ponad 33,000 pożyczek a wzrost wyniósł 32% rok do roku.  Wyniki są więc imponujące.  Wzrost sprzedaży nie wpłynął negatywnie na jakość portfela Profi Credit. Szkodowość (liczona jako pożyczki z opóźnieniem powyżej 30 dni) całego portfela pożyczkowego wyniosła 16.53% na dzień 30 czerwca 2015.

-By realizować cele i konsekwentnie budować udane i trwałe relacje z klientami, wprowadziliśmy nowe kanały pozyskiwania kontaktów oraz dystrybucji pożyczek, które usprawniły proces udzielania pożyczek i przyczyniły się do osiągniętego wyniku. Pomimo osiągniętego wzrostu sprzedaży, Spółka bardzo selektywnie dobiera klientów a odrzucalność wynosi 60% – komentuje Jarosław Chęciński, Dyrektor Wykonawczy Profi Credit Polska S.A.

Polacy potrzebują pożyczek średnio i długoterminowych
Rosnąca wartość i liczba udzielanych pożyczek świadczą o tym, że w Polsce panuje duże zapotrzebowanie na kredyty niebankowe ze stosunkowo długim okresem spłaty. Produkty finansowe oferowane przez Profi Credit zasadniczo różnią się od tzw. „chwilówek”, z którymi często kojarzone są przedsiębiorstwa finansowe,  udzielające kredytów konsumenckich.

Głównym produktem firmy są pożyczki gotówkowe przeznaczone dla osób zatrudnionych na umowę o pracę, emerytów, przedsiębiorców i rolników prowadzących działalność gospodarczą. Stanowią one alternatywę dla komercyjnych kredytów bankowych. Średni okres spłaty zobowiązania wynosi 40 miesięcy. Proces udzielania pożyczek jest jasny i wymaga tylko jednego spotkania z doradcą finansowym lub wypełnienia wniosku online. Środki przelewane są bezpośrednio na konto klienta.

– Wyniki, jakie udało nam się osiągnąć w pierwszej połowie tego roku stanowią niewątpliwie powód do zadowolenia. Naszą misją jest zapewnienie indywidualnych rozwiązań opratych na wszechtronnej analizie potrzeb klientów. Dokładamy wszelkich starań, by wyniki za drugie półrczone były jeszcze lepsze – mówi Jarosław Chęciński, Dyrektor Wykonawczy, Profi Credit Polska S.A.

Źródło: PROFI CREDIT Polska S.A.

Udostępnij artykuł: