50 Największych Banków w Polsce – 2014: Ubezpieczenie może zwiększać lojalność klientów

BANK 2014/06

Rozmowa z Moniką Woźniak-Wotek, dyrektorem Departamentu Bancassurance w Warcie.

Rozmowa z Moniką Woźniak-Wotek, dyrektorem Departamentu Bancassurance w Warcie.

Rekomendacja U już wkrótce wejdzie w życie. Jaki będzie miała wpływ na rynek?

– Istotne jest to, że banki muszą szukać nowych partnerów, żeby zwiększyć dywersyfikację dostawców w poszczególnych grupach produktowych. Widać to już teraz po coraz większej liczbie spotkań na temat współpracy z Wartą i ten trend będzie się nasilał. To najważniejsza zmiana, ale warto też pamiętać o innych, długoterminowych skutkach dywersyfikacji. Moim zdaniem, im większa liczba partnerów ubezpie-czeniowych, tym większa lojalność klientów.

Jak większa liczba partnerów ubezpieczeniowych ma się przekładać na większą lojalność klientów banku?

– Bank to dobre miejsce do zaspokojenia wszystkich potrzeb klienta w zakresie usług finansowych. Im szersza będzie oferta ubezpieczeniowa i im dłuższa lista współpracujących towarzystw, tym większe prawdopodobieństwo, że klient nie będzie miał potrzeby rozglądania się po rynku. Pamiętajmy też, że większość klientów lubi mieć wybór. W ubezpieczeniach – szczególnie na życie – bardzo istotna jest marka partnera. Warty klientom nie trzeba przedstawiać. Potwierdzeniem stabilności i siły finansowej jest podniesiony w ostatnim czasie rating do poziomu A+ z perspektywą stabilną, co również sprzedawca może podkreślać. Wprowadzenie do oferty tak mocnej marki znakomicie ułatwia sprzedaż. Tym bardziej że dzięki nowym technologiom i coraz lepszym systemom informatycznym zaoferowanie kilku produktów nie jest problemem. Nie zapominajmy też, że klienci banków coraz chętniej korzystają z ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: