50 największych banków w Polsce 2015: Mobilne płatności – rewolucję czas zacząć

BANK 2015/06

Czy czeka nas dekada, w której ostatecznie pozbędziemy się portfeli z naszych kieszeni? W końcu pozostaną one tylko eleganckim dodatkiem, a odpowiedzialny za całą tę sytuację będzie rozwój technologii. Nasze pieniądze i karty płatnicze będziemy trzymać w telefonie.

Czy czeka nas dekada, w której ostatecznie pozbędziemy się portfeli z naszych kieszeni? W końcu pozostaną one tylko eleganckim dodatkiem, a odpowiedzialny za całą tę sytuację będzie rozwój technologii. Nasze pieniądze i karty płatnicze będziemy trzymać w telefonie.

Wpływ technologii na naszą codzienność obserwujemy na przykładzie dynamicznego rozwoju informatyki oraz telekomunikacji, a najbardziej jaskrawym tego przykładem są technologie mobilne. Według badania We are Social, w Polsce jest już ponad 50 mln telefonów komórkowych, co oznacza, że penetracja rynku osiągnęła poziom 132 proc. O dynamicznym rozwoju rynku mobilnego w Polsce świadczą również badania TNS, według których prawie połowa Polaków powyżej 15 roku życia posiada przynajmniej jeden telefon z ekranem dotykowym, systemem operacyjnym oraz możliwością instalowania aplikacji (44 proc.), a co dziesiąta osoba używa tabletu. Z każdym rokiem te wskaźniki będą rosnąć. Na przestrzeni dwóch dekad telefon ewoluował od prostego urządzenia do prowadzenia rozmów, do multimedialnego kombajnu, zdolnego z powodzeniem zastąpić wiele jeszcze niedawno niezbędnych urządzeń. Nieubłaganie nadchodzi czas, kiedy smartfon zastąpi kolejny przedmiot w naszym życiu – portfel.

Płacenie w wirtualnym świecie Jedną z najważniejszych funkcji współczesnych smartfonów jest możliwość połączenia się z globalną siecią niemal z każdego miejsca i w dowolnym momencie. Ta możliwość szybko wpłynęła na kształt branży handlu internetowego, w której mobilna rewolucja postępuje najszybciej. Sklepy internetowe pozwalają na komfort robienia zakupów z dowolnego miejsca i o dowolnej porze – jeśli tylko mamy dostęp do internetu. To powoduje, że e-commerce jest najbardziej dynamicznie rozwijającą się formą handlu nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Jeszcze szybciej niż cały internetowy handel rośnie rynek zakupów mobilnych. Według danych Gemius, liczba internautów opłacających swoje zakupy w sieci mobilnie sięga 16 proc. wszystkich użytkowników internetu. Na globalnym rynku transakcje na urządzeniach mobilnych, jak wynika z raportu firmy Adyen, stanowią już jedną czwartą wszystkich płatności dokonywanych on-line. Z kolei dane z raportu mGenerator Handel mobilny w praktyce 2014 mówią o wartości rynku mobilnego sięgającej 1 mld zł, co oznacza wzrost o 113 proc. rok do roku. Ta dynamika ma się utrzymać także w 2015 r. – mGenerator szacuje, że wartość m-commerce ma wynieść 2,5 mld zł.

Rozwój płatności mobilnych stanowi ogromny potencjał dla całego sektora e-commerce, dlatego jego przedstawiciele podejmują już odpowiednie działania. Co trzeci sklep internetowy w ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: