50 największych banków w Polsce 2016: Placówka na miare XXI stulecia

BANK 2016/06

Tradycyjne oddziały bankowe nierzadko uchodzą we współczesnym świecie za przejaw konserwatyzmu. Wniosek takowy jest poniekąd zrozumiały, jeśli wziąć pod uwagę dynamiczny rozwój bankowości elektronicznej, a w ostatnich latach w szczególności mobilnej. Tymczasem nowoczesność nie jest zarezerwowana wyłącznie dla kanałów zdalnych; również stacjonarny oddział może stać się placówką na wskroś nowatorską, wkomponowaną w omnikanałową strukturę instytucji finansowej i korzystającą ze współczesnych rozwiązań teleinformatycznych.

Tradycyjne oddziały bankowe nierzadko uchodzą we współczesnym świecie za przejaw konserwatyzmu. Wniosek takowy jest poniekąd zrozumiały, jeśli wziąć pod uwagę dynamiczny rozwój bankowości elektronicznej, a w ostatnich latach w szczególności mobilnej. Tymczasem nowoczesność nie jest zarezerwowana wyłącznie dla kanałów zdalnych; również stacjonarny oddział może stać się placówką na wskroś nowatorską, wkomponowaną w omnikanałową strukturę instytucji finansowej i korzystającą ze współczesnych rozwiązań teleinformatycznych.

Karol Jerzy Mórawski

Sposobem na to, jak klasyczny bankowy oddział przenieść w XXI wiek, mogą być rozwiązania oferowane przez firmę NCR. Pod hasłem Branch Transformation firma prowadzi kompleksowy program modernizacji tradycyjnych oddziałów, bazujący na nowoczesnych wdrożeniach z branży IT. Zwiększenie satysfakcji klienta, optymalizacja wykorzystania zasobów ludzkich, redukcja zbędnych kosztów i uzyskanie zupełnie nowych źródeł przychodu – tak w największym skrócie podsumować można korzyści płynące z transformacji.

Wi-Fi dla każdego… kredytobiorcy

Bezpłatne hotspoty w lokalach gastronomicznych stanowią dziś bez wątpienia standard. Okazuje się, że udostępnienie klientom darmowego internetu opłacić się może również i w placówce bankowej. Przykładem takiego wdrożenia jest oferowany przez NCR system Cisco Meraki. Czym wyróżnia się to rozwiązanie na tle konkurencji? Zarządzenie systemem odbywa się poprzez chmurę, dzięki czemu zaoszczędzamy na sprzęcie oraz oprogramowaniu. Z uwagi na wysoki poziom intuicyjności interfejsu odpada również konieczność specjalistycznego szkolenia pracowników, wystarczy jednodniowa praktyka, aby opanować zdolność administracji systemem. Jednak najważniejszą przewagą Meraki jest możliwość uzyskiwania wiedzy na temat klienta, jego upodobań czy czasu, jaki spędza w bankowych oddziałach. System umożliwia na przykład uzyskanie informacji, jakie strony www otwierają na swych urządzeniach mobilnych przychodzący do banku klienci, wiedza ta może być nieoceniona choćby przy doborze serwisów, na których bank umieszczać będzie reklamy. Do bezprzewodowego internetu logować się można również za pośrednictwem portali społecznościowych, jak np. Facebook, a to oznacza kopalnię wiedzy o preferencjach i upodobaniach klienta.

Inną niezwykle pożyteczną funkcją Meraki jest śledzenie przepływu klientów w bankowym oddziale. System jest w stanie zarejestrować, ilu klientów przeszło obok placówki, nie wchodząc do środka, ilu natomiast skorzystało z usług oddziału i przez jaki czas przebywali na jego terenie. Można również monitorować ruch klientów wewnątrz placówki, co pozwala na rozplanowanie przestrzeni zgodnie z preferencjami użytkowników. Wszystkie statystyki stanowią przy tym część systemu, dostępną dla każdego upoważnionego pracownika.

Znacznie więcej niż automat kolejkowy Innym modułem oferowanym przez NCR jest system kolejkowy Q-Flow. Rozwiązanie to wspiera zarządzaniem zasobami oddziału oraz ruchem klientów w obrębie placówki bankowej. Z ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: