50 Największych Banków w Polsce 2017: Firmy w bankowej sieci

BANK 2017/06

Bankowość mobilna to już nie tylko oferta dla klientów indywidualnych. Coraz częściej korzystają z niej przedsiębiorstwa.

Bankowość mobilna to już nie tylko oferta dla klientów indywidualnych. Coraz częściej korzystają z niej przedsiębiorstwa.

Przemysław Szubański

Pisaliśmy niedawno o nowinkach technicznych, wprowadzanych przez banki dla klientów indywidualnych. O nich słyszy się najwięcej, nimi bowiem najbardziej chwalą się instytucje finansowe. Nowości nie brakuje również w bankowości dla małych i średnich firm, a także korporacji.

Mobilne MŚP

Jak podkreśla Tomasz Tchorowski, segment manager w Departamencie Małych i Średnich Przedsiębiorstw Credit Agricole S.A., zmiany zachowań i oczekiwań klientów z sektora MŚP będą w dalszym ciągu związane z rozwojem technologii mobilnych. – Należy przypuszczać, że coraz więcej czynności związanych będzie z użyciem technologii identyfikacji klienta z pomocą jego urządzenia mobilnego – stosownie do rozwoju technologii z tym związanej np. rozpoznawanie twarzy, skan tęczówki oka itp. – mówi. Według Tomasza Tchorowskiego, drugim znaczącym kierunkiem rozwoju będzie użycie urządzenia mobilnego do przesyłania wszystkich dokumentów związanych z obsługą biznesu. – Urządzenie mobilne już niebawem może stać się głównym interface obsługi finansowej i księgowej przedsiębiorcy. Dotyczy to łatwego przepływu dokumentów pomiędzy przedsiębiorcą, kontrahentami, firmami księgowymi itp., ale także dokonywania płatności, wymiany informacji z użyciem wszystkich możliwych technologii: NFC, Bluetooth, szybkiej transmisji danych – tłumaczy przedstawiciel Credit Agricole. Wreszcie trzecim trendem w rozwoju bankowości MŚP będzie integracja różnorodnych usług przydatnych przedsiębiorcy w wirtualnym pobliżu jego banku. – Oznacza to, że podobnie jak banki oferują klientom obecnie np. usługi księgowe czy platformy handlowe, tak w przyszłości będą rozwijały ten obszar wsparcia klientów w ich codziennej działalności – podsumowuje segment manager w Departamencie Małych ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: