50 największych banków w Polsce: NCR zapewnia spójną obsługę klientów banków

BANK 2013/06

Kilkudziesięcioosobowe grono przedstawicieli najważniejszych banków uczestniczyło w spotkaniu redakcyjnym "Miesięcznika Finansowego BANK" zorganizowanym pod patronatem Związku Banków Polskich we współpracy z firmą NCR Polska.

Kilkudziesięcioosobowe grono przedstawicieli najważniejszych banków uczestniczyło w spotkaniu redakcyjnym "Miesięcznika Finansowego BANK" zorganizowanym pod patronatem Związku Banków Polskich we współpracy z firmą NCR Polska.

Spotkanie „Spójna obsługa klienta banku we wszystkich kanałach dostępu do usług” poświęcone było najnowszym technologiom i rozwiązaniom wykorzystywanym w bankowości. Rolę moderatora wydarzenia pełnił Marcin Badziak z firmy Ernst &Young, który – powołując się na ogólnoświatowe badania swojego pracodawcy – przekonywał, że 12 proc. klientów banków planuje zmianę tego typu instytucji. Dla wielu z nich najważniejszym powodem planowanej rezygnacji są nieodpowiednie rozwiązania mobilne.

– Żyjemy w czasach trudnych biznesowo. Obecnie organizacje nie koncentrują się na rozbudowie infrastruktury, a raczej podejmują działania, aby wycisnąć jak najwięcej z tego, co już mają. Istotny stał się styk biznesu z klientem. Dostrzegam duży potencjał w bankowości mobilnej, a także w możliwościach efektywniejszego użycia bankomatów. Tę sferę można optymalizować, wykorzystując m.in. nowoczesne oprogramowanie – przekonywał Bartłomiej Śliwa, prezes NCR.

Bankowość w ruchu

Obecnie dla klientów banków jednym z ważniejszych czynników jest możliwość dostępu do własnych środków w każdym miejscu i o każdym czasie. Jednocześnie warto pamiętać, że negatywne informacje, w dobie wszechobecnych portali społecznościowych, o problemach z realizacją usług lub o nieudanej transakcji bardzo szybko się roznoszą. Przykładowo dzięki 170 kontaktom w portalu Linkedin można dotrzeć do 2 mln osób. Dodatkowo obserwujemy lawinowy wzrost liczby smartfonów, a co za tym idzie czasu poświęcanego na ten rodzaj rozrywki. Obecnie przeciętny mieszkaniec Wielkiej Brytanii codziennie poświęca 120 minut swojego czasu na zabawę ze smartfonem, czyli wszystkie inne czynności niż dzwonienie i rozmowa. Cezary Mroczkowski, dyrektor Strategii Marketingowej i Produktów Mpay, zauważył, że także w Polsce mamy do czynienia z tego typu zjawiskami, więc nasze banki są zmuszone do wyjścia z ofertą naprzeciw oczekiwaniom klientów. Poza tym bankowość mobilna jest sposobem zwiększania przychodów.

– Staramy się skłaniać naszych klientów do mobilnej bankowości. Niedługo w każdym oddziale dla klientów będzie dostępny smartfon. W ten sposób łatwo, naocznie będzie można poznać zalety bankowości mobilnej, a my w rezultacie mamy nadzieję na obniżenie kosztów obsługi klientów – potwierdza Szymon Kurnicki, Citi Handlowy Bank Handlowy w Warszawie.

<...>

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: