50 Największych Banków w Polsce 2017: Pomocna dłoń

BANK 2017/06

Rozszerzanie usług na bancassurance i bancassistance może być jednym z kierunków ewolucji modelu biznesowego bankowości.

Rozszerzanie usług na bancassurance i bancassistance może być jednym z kierunków ewolucji modelu biznesowego bankowości.

Marcin Złoch

Zmieniają się zachowania i preferencje klientów banków. Nie wystarczy już zaoferowanie im wyłącznie rachunku. Klienci mają coraz mniej czasu na załatwianie swoich codziennych spraw, chcą mieć wszystko w zasięgu ręki, wygodnie i szybko, a najlepiej mobilnie. Możliwości konta powinny wykraczać poza tradycyjne funkcje rachunku bankowego. Banki słuchają klientów, podążają za ich potrzebami i naturalnie rozszerzają swój główny obszar działalności. Zmieniają ofertę, proponują coraz nowocześniejsze narzędzia, aplikacje mobilne, które pozwalają nie tylko zarządzać finansami, ale także powoli stają się centrum usług pozabankowych. – Assistance jest jednym z ważnych kierunków tych zmian. To oferty, które są łatwo dostępne. Klienci, mając je pod ręką, nie muszą weryfikować wielu propozycji i w prosty sposób dostają bardzo dobry i dostępny produkt w atrakcyjnej cenie. Assistance zapewnia klientom wygodę, której potrzebują – mamy jeden punkt kontaktowy, gdzie zamówimy pełny wachlarz usług, np. fachowca, gdy mamy awarię lub lekarza, gdy zachorujemy. Te dodatkowe benefity są cenione przez klientów. Dzięki oferowaniu assistance i pomocy w trudnych czy wymagających sytuacjach życiowych, bank staje się partnerem dla klienta, buduje z nim silniejszą relację. Dzięki temu wzmacnia tak ważny obszar, jakim jest tzw. customer experience, czyli zadowolenie i lojalność klientów – wyjaśnia Przemysław Dukiel, kierujący Wydziałem Rachunków Bieżących w Banku Millennium.

Częstsze spotkania

Od dłuższego czasu rynek bancassurance jest nasycany różnymi „dodatkami”, a banki coraz częściej oferują kolejne, dodatko we produkty w celu poprawienia atrakcyjności swojej podstawowej oferty. Klienci są zatem przyzwyczajeni, że w ramach rachunku, karty kredytowej lub kredytu otrzymują dostęp do dodatkowych produktów czy usług. Z VII Ogólnopolskiego Badania Assistance wynika, że 68% ankietowanych uważa, że usługi assistance dodane do produktu bankowego uatrakcyjniają ofertę banku.

– Poza tym usługa assistance to możliwość zwiększenia częstotliwości kontaktu klienta z bankiem. W oczach wielu klientów banków konsultanci firmy assistance są uznawani za pracownika banku, a co za tym idzie, niezwykle istotna jest jakość obsługi. W czasach, gdy ciężar kontaktów klienta z instytucją finansową przenosi się w bezemocjonalną przestrzeń wirtualną, niezwykle istotny jest każdy przejaw bezpośredniej interakcji mogącej szalenie zaważyć na doświadczeniu klienta i spowodować znaczący wzrost jego lojalności – zauważa Marcin Zieliński, dyrektor Departamentu Sprzedaży, Europ Assistance Polska. Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance, przypomina, że usługi pomocowe są dostępne w ofercie banków od ponad dekady. Banki były jednym z najważniejszych popularyzatorów tych ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: