7 lat IKO, i nowe usługi

Bezgotówkowo / Z rynku

Fot. ZBP

Prawie 4,5 mln aktywnych aplikacji na 7. urodziny IKO – informuje PKO Bank Polski. Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego rozwija się dynamicznie od 7 lat - w tym czasie klienci logowali się do niej 2 mld razy.

#MichałMacierzyński: Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia #PKOBankPrzyszłości @PKOBP

W ciągu 7 lat użytkownicy  IKO wykonali 350 mln transakcji na łączną kwotę ponad 12 mld zł. Pierwszy milion aktywnych aplikacji został osiągnięty w grudniu 2016 roku, po nieco ponad 3 latach liczba ta wzrosła do prawie 4,5 mln.

Najpopularniejsza aplikacja bankowa

Według danych sklepu Google Play, IKO przekroczyła barierę 5 mln pobrań jako pierwsza spośród aplikacji banków działających w Polsce.

– IKO niezmiennie pozostaje najpopularniejszą na rynku i najlepiej ocenianą przez użytkowników aplikacją bankową w Polsce. Jej wzrost odzwierciedla cyfrowy rozwój naszego banku. Pokazuje też perspektywę wdrożeń kolejnych mobilnych funkcji, które bank zamierza wprowadzić dla wygody klientów. Jesteśmy dumni z tej siedmiolatki, ale to dopiero pierwszy mocny rozbieg na długim dystansie tworzenia PKO Banku Przyszłości.– podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych

IKO z asystentem głosowym

W ostatnich miesiącach bank wprowadził kilka nowości w aplikacji m.in. możliwość opłacania miejskich parkingów, zakup biletów komunikacyjnych, a także dostęp do mobilnej autoryzacji, możliwość kupowania ubezpieczeń komunikacyjnych, złożenie wniosku o konto walutowe, limit odnawialny i zmianę limitu odnawialnego, kartę kredytową i zmianę limitu karty.

Planowane są kolejne wdrożenia jak płatności za autostrady, możliwość złożenia wniosku o kartę debetową oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.

W najbliższych tygodniach zostanie też uruchomiony w IKO Asystent głosowy, czyli narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych poleceń.

Nagrody i wyróżnienia

Wysoka popularność aplikacji  IKO i najwyższe oceny wystawione przez użytkowników dały jej dwa lata z rzędu zwycięstwo w rankingu brytyjskiego Retail Banker International. IKO wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

Klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili IKO już prawie 500 tys. ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

W ubiegłym tygodniu zwyciężyła w konkursie Mobility Trends w kategorii „Mobilna aplikacja B2C roku 2019” i została nagrodzona statuetką „Złoty Bell” – o zwycięstwie IKO zdecydowali użytkownicy w internetowym plebiscycie.

Udostępnij artykuł: