70 procent terminali płatniczych zainstalowano dzięki programowi Polska Bezgotówkowa

Firma / Multimedia

Biorąc pod uwagę kwartalne dane Narodowego Banku Polskiego dotyczące liczby terminali płatniczych zainstalowanych w Polsce w tym roku można szacować, że nawet 60-70 procent tych urządzeń uruchomiono w ramach programu „Polska Bezgotówkowa” – mówi Kamila Kaliszyk, dyrektor ds. rozwoju rynku w polskim oddziale Mastercard Europe.

Kamila Kaliszyk: W punktach, gdzie są zainstalowane terminale płatnicze, konsumenci są gotowi wydać więcej pieniędzy niż w miejscach, gdzie jest akceptowana tylko gotówka

W ostatnich miesiącach terminale płatnicze są głównie instalowane przez małych i średnich przedsiębiorców, bo do tego segmentu jest kierowany program „Polska Bezgotówkowa”.

Z badań Mastercard przeprowadzonych wśród przedsiębiorców w lecie tego roku wynika, że prawie połowa z nich uważa, że umożliwienie klientom płacenia bezgotówkowo przyczyniło się do rozwoju ich firm oraz do wzrostu obrotów.

Inne nasze badania przeprowadzone wśród konsumentów pokazują, że w punktach, gdzie są zainstalowane terminale płatnicze, konsumenci są gotowi wydać więcej pieniędzy niż w miejscach, gdzie jest akceptowana tylko gotówka. Jednocześnie konsumenci częściej odwiedzają placówki handlowe czy usługowe gdzie są przyjmowane płatności bezgotówkowe, a także polecają te miejsca innym konsumentom – dodaje Kamila Kaliszyk.

W efekcie coraz więcej właścicieli firm decyduje się na zainstalowanie terminala płatniczego.

Ponad 1/3 przedsiębiorców przyznaje, że ma w swojej firmie terminal płatniczy od początku prowadzenia swojej działalności, a co piąty przedsiębiorca, który planuje rozpoczęcie działalności, zakłada zainstalowanie terminala w swojej firmie i uwzględnia jego obecność w kosztach i dochodach powstającego przedsiębiorstwa.

Udostępnij artykuł: