76. proc. rozumie pojęcie usługi assistance

Raporty / Z rynku

Assistance to usługi dla każdego, ale szczególnie przydatne osobom zapracowanym. Posiadacze assistance zamieszkują największe miasta, mają 30-49 lat i są pracownikami biurowymi, wykwalifikowanymi specjalistami lub osobami na stanowisku kierowniczym.

13 proc. użytkowników usług ubezpieczeniowo-finansowych korzysta z usług #assistance #TomaszFrączek #MondialAssistance

Po raz siódmy opublikowano wyniki badania „Rynek usług assistance widziany oczami klientów” zrealizowanego przez Ipsos na zlecenie Mondial Assistance. Jak wynika z badania 76 proc. (wzrost o 9 p.p.) posiadaczy usług finansowo-ubezpieczeniowych jest świadomych czym są usługi assistance. Oznacza to, że liczba badanych osób, która deklaruje, że rozumie czym są usługi assistance wynosi ponad 13,6 mln i wzrosła aż o 1,1 mln w stosunku do wyniku z 2016 roku.

– 13 proc. użytkowników usług ubezpieczeniowo-finansowych korzysta z usług assistance, co oznacza, że jest ich nieco ponad 2,5 mln osób. W 2013 r. było ich 1,1 mln, co wskazuje na duży wzrost całej branży – zauważa Tomasz Frączek, prezes Mondial Assistance.

Pomoc w potrzebie

Usługi assistance najczęściej określane są przez respondentów słowem „pomoc”, ale nie mnie ważna jest „szybkość” ich świadczenia.

– Po raz kolejny widać zaobserwowany w poprzednich latach badania trend, że Polacy szeroko patrzą na usługi assistance. Rozumieją czym one są oraz dostrzegają ich różnorodność. W świadomości Polaków assistance to usługi ubezpieczeniowe/usługi dodatkowe (42 proc., wzrost o 2 p.p.), usługi pomocowe/ratunkowe (41 proc., spadek o 8 p.p.) oraz usługi samochodowe/komunikacyjne (30 proc., spadek o 4 p.p.) – wyniki badania komentowała Anna Karczmarczuk, prezes Ipsos Polska.

Troska o zdrowie

Oferty assistance są coraz tańsze, więc przestały być postrzegane jako luksusowe usługi kierowane do najbogatszych. W 2017 r. średnia dochodów na głowę w rodzinie uczestników badania wynosiła 3526  złotych w porównaniu do 4078  złotych rok wcześniej.

– Także bancassurance, jak wróżą niektórzy, nie chyli się do upadku. Liczba osób, które skorzystały z usług assistance tylko w ramach posiadanych pakietów bankowych wzrosła z 13 do 18 proc. Klienci tacy średnio skorzystali z 3,1 usługi, podczas gdy rok wcześniej było to średnio 2,5 – zauważa   Tomasz Frączek.

Po raz pierwszy zadano pytanie o  najczęstsze problemy dotykające Polaków, zapytano czego się obawiają, jak sobie radzą i gdzie szukają pomocy?

Marcin Złoch

Udostępnij artykuł: