Adyen, kolejny dostawca usług płatności osadza się nad Wisłą

Bezgotówkowo

płatności, bezgotówkowe
Fot. stock.adobe.com / ra2 studio

Holenderska platforma płatnicza Adyen z główną siedzibą w Amsterdamie została założona w 2006 r. przez grupę osób związanych z branżą płatniczą. Obecnie ma już 22 biura na świecie, w tym od pierwszego kwartału 2020 roku również w Warszawie.

Wielu klientów platformy mogło ostatnio wykorzystać kanały #ecommerce, żeby zrekompensować sobie straty sprzedaży w sklepach fizycznych #PłatnościBezgotówkowe #COVID19 #Lockdown @Adyen

Jak podano, roczne obroty firmy to 239,6 mld euro. Wśród jej klientów w Polsce znajdują się m.in. takie firmy jak: Booksy, e-obuwie, Bolt oraz platforma wymiany walut Cinkciarz.

Adyen jest też od niedawna strategicznym partnerem BLIK-a.

Zapewnia infrastrukturę do połączenia bezpośrednio z Visa, Mastercard oraz z globalnie preferowanymi przez konsumentów metodami płatności. Obsługuje klientów takich jak: Facebook, Uber, Spotify, Microsoft, Casper, Bonobos i L’Oréal.

Wybrano Warszawę

Jak stwierdził Jakub Czerwiński, VP Sales CEE w Adyen, Warszawa jest hubem biznesowym w naszym regionie i dodatkowo rośnie popyt na usługi platformy ze strony firm działających w Polsce i w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Obecność platformy na polskim rynku sięga już 10 lat, a obsługa klientów z naszego kraju była prowadzona z biur w Amsterdamie i Tallinie.

Czytaj także: Załamanie, odbicie i powrót do normalności: wydatki Polaków w czasie pandemii koronawirusa

Dlaczego Adyen wchodzi na rynek, który jest już przesycony i działa na nim wielu innych dostawców usług płatności? Wiele polskich przedsiębiorstw chce działać w Europie i na świecie. To powoduje, że globalna platforma płatnicza staje się atrakcyjnym partnerem.

Adyen od początku stawia na organiczny rozwój biznesu (kraj po kraju, rynek po rynku i kontynent po kontynencie), a nie na kupowanie nowych platform w różnych częściach świata i następnie ich integrowanie ze sobą.

Zalety platformy

Jak twierdzą przedstawiciele firmy, zaletą dla użytkowników jest jedna platforma, która zawiera w sobie wszystkie etapy i elementy łańcucha związanego z realizacją płatności. To pozwala merchantom, klientom i biznesom akceptować płatności w każdym kanale sprzedaży.

Czyli w kanale mobilnym, internetowym i w fizycznych punktach sprzedaży przez terminale płatnicze. Wszystkie transakcje przechodzą przez jeden system, niezależnie od lokalizacji firmy na świecie. Każdy z klientów Adyen korzysta z tej samej technologii.

Czytaj także: Visa chce pomóc małym firmom i społecznościom lokalnym w Europie

Platforma umożliwia też pobieranie płatności w Internecie w domenie klientów (od razu na ich stronie), bez przenoszenia klienta na stronę organizacji procesującej płatność. To realizacja płatności w preferowanej dziś przez klientów metodzie one click payment. W ramach integracji z jedną platformą firmy (Adyen Unified Commerce) mogą oferować bogate środowisko płatności w każdym kraju, w którym operuje Adyen.

Jak się okazuje, bardzo wielu klientów platformy mogło ostatnio wykorzystać kanały e-commerce, żeby zrekompensować sobie straty sprzedaży w sklepach fizycznych. Po kilkutygodniowych spadkach pod koniec marca i na początku kwietnia, jak zauważa Adyen, wielu z nich było w stanie nadrobić praktycznie całą stratę z kanałów fizycznych ‒ kanałami cyfrowymi.

Czytaj także: Bank BPS i wybrane Banki Spółdzielcze z Grupy BPS udostępniły płatności BLIK

Jak podkreślili przedstawiciele firmy, obserwując metody płatności na świecie, bardzo niewiele technologii może pochwalić się tak dynamicznym rozwojem popularności, jak polski BLIK. To również świadczy o otwartości Polaków na nowe technologie związane z płatnościami i potwierdza słuszność lokalizacji biura właśnie w Warszawie.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: