Airbus A380 w barwach Air lata do Hongkongu

Finanse i gospodarka

Gigantyczne Airbusy A380, które jednorazowo mogą zabrać na pokład ponad pół tysiąca osób, obsługują od teraz także loty do Hongkongu. W sezonie letnim 2014 Air France zwiększy przepustowość na trasie Paryż-Hongkong wprowadzając największy obecnie samolot pasażerski - Airbus A380.

Gigantyczne Airbusy A380, które jednorazowo mogą zabrać na pokład ponad pół tysiąca osób, obsługują od teraz także loty do Hongkongu. W sezonie letnim 2014 Air France zwiększy przepustowość na trasie Paryż-Hongkong wprowadzając największy obecnie samolot pasażerski - Airbus A380.

Nowoczesne maszyny nazywane "superjumbo" mogą jednorazowo zabrać na pokład nawet 516 pasażerów. Hongkong jest drugim miastem w Chinach po Szanghaju, w ofercie francuskiego przewoźnika, do którego latają te potężne maszyny.

W tym roku największe samoloty pasażerskie będą latały do Hongkongu w okresie pomiędzy 16 a 22 czerwca. W tym czasie, loty na tej trasie będą realizowane 4 razy w tygodniu maszyną Airbus A380 (wtorki, czwartki, soboty i niedziele). Natomiast od 23 czerwca do 25 października połączenia Paryż-Hongkong będą realizowane codziennie wyłącznie Airbusem A380. W ofercie Air France na tej trasie dostępne są codziennie następujące połączenia: wylot z Paryża o godzinie 23:25 i przylot do Hongkongu o godzinie 17:20 następnego dnia oraz wylot z Hongkongu o godzinie 00:50 i przylot do Paryża o godzinie 8:00 tego samego dnia.

Imponujące rozmiary samolotu Airbus A380 zapewniają podróżnym bardzo wysoki komfort w czasie całego lotu. Gustowne, przestronne kabiny zostały zaprojekowane ze smakiem. Dzięki temu goście maja do dyspozycji bardzo przytulne wnętrze. Wysoka wydajność i aerodynamiczny kształt sprawiają, że hałas został zredukowany o połowę w stosunku do standardowych samolotów. "Superjumbo" jest obecne najcichszą maszyną w swojej klasie. Dzięki temu w samolocie panuje kojący nastrój, który sprzyja wypoczynkowi pasażerów podczas podróży. Zmniejszenie masy maszyny było możliwe dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów (włókna węglowego, szkła i aluminium) oraz najwyższej aerodynamiki. Mimo swoich imponujących rozmiarów Airbus A380 zużywa aż 20 proc. mniej paliwa niż A330!
140615.air.france.airbusA380.01.640x427

W Klasie Ekonomicznej fotele z poszerzonymi podłokietnikami (o 30 proc. w porównaniu z innymi maszynami) ulokowane są na górnym oraz dolnym poziomie. Łatwy do regulacji, nowoczesny system oświetlenia łagodzi dyskomfort związany ze zmianą stref czasowych i poprawia samopoczucie w trakcie podróży. Kabiny są również oświetlane różnokolorowym światłem. Wszystkie kabiny mają oddzielne barki, w których podróżni mogą zaopatrywać się napoje w czasie lotu. Ponadto Airbus A380 został wyposażony w rozwiązania i sprzęt ułatwiające podróżowanie osobom niepełnosprawnym (m.in. wózki inwalidzkie i oznaczenia Braillem).
140615.air.france.airbusA380.02.640x427

Klasa Biznes mieści się na górnym piętrze. Aby pasażerowie mogli wygodnie poruszać się po pokładzie w rzędzie zainstalowano tylko dwa fotele - jeden od okna i drugi od korytarza (w przypadku środkowego rzędu, obydwa fotele mają swobodny dostęp do przejścia). Do tego dla odprężenia oddano najnowocześniejszy system rozrywki pokładowej, 15-calowe monitory, nowe słuchawki redukujące szum, a także możliwość oglądania na specjalnych ekranach dzieł wystawionych w muzeum Luwr. Na głównym (dolnym) poziomie, większość pokładu zajmują kabiny Klasy Ekonomicznej, natomiast w przedniej części kadłuba mieści się 9 foteli najbardziej luksusowej Klasy Pierwszej. Jej goście są traktowani absolutnie wyjątkowo i mają do dyspozycji indywidualny pakiet produktów i usług, przygotowanych dla najbardziej wymagających podróżnych.
140615.air.france.airbusA380.03.640x427

23 listopada 2009 roku Air France zrealizował swój pierwszy lot samolotem Airbus A380 na trasie Paryż-Nowy Jork. Francuski przewoźnik był pierwszą europejską linią, która oferowała loty międzykontynentalne 4-silnikowym supersamolotem. Właściwie wszystkie parametry Airbusa A380 są imponujące i czynią go niedoścignionym w swojej klasie. Skrzydła tej potężnej maszyny rozpościerają się na prawie 80-metrów, ma ona aż 73 metry długości oraz ponad 24 metry wysokości (przeciętnie tyle co 8-piętrowy budynek!). Niespotykany zasięg do 13000 kilometrów nieprzerwanego lotu możliwy jest dzięki potężnym zbiornikom paliwa o pojemności aż 325 tysięcy litrów. Przyjęcie samolotu Airbus A380 wymaga od lotniska odpowiedniego przygotowania, m.in. adaptacji infrastruktury (np. odpowiednie korytarze do wsiadania na dolny i górny pokład) i wyposażenia na ziemi, aby 516 pasażerów mogło wygodnie wsiąść lub opuścić dwupoziomowy pokład. Ponadto naziemna załoga Air France przeszła specjalne szkolenie, aby zaadaptować się do potrzeb tego wyjątkowego samolotu.
140615.air.france.airbusA380.06.640x427

Air France obsługuje loty na trasie między Paryżem a Hongkongiem już od 75 lat. W 1938 roku podróż z Paryża do Hongkongu samolotem Dewoitine 338 trwała aż 8 dni! Dziś lot nowoczesną maszyną do chińskiej metropolii zajmuje jedynie 11 godzin i 30 minut. Linie Air France KLM są europejskimi liderami pod kątem liczby pasażerów przewożonych między Europą i Chinami. Obydwie linie obsługują łącznie 88 lotów tygodniowo między swoimi lotniskami bazowymi w Paryżu i Amsterdamie na 9 trasach do Chin, są to: Pekin, Szanghaj, Hongkong, Guangzhou, Chengdu, Hangzhou, Xiamen, Wuhan i Tajpej.
140615.air.france.airbusA380.04.640x427

Obecnie samoloty typu Airbus A380 latają w barwach Air France na trasach do: Nowego Jorku, Johannesburga, Waszyngtonu, Los Angeles, San Francisco, Szanghaju a od kilku dni również do Hongkongu.

Źródłi: Air France KLM

Udostępnij artykuł: