Alior Bank laureatem nagrody Efma. Doceniono projekt „Smartfonizacja”

Z rynku

Logo Alior Banku
Źródło: Alior Bank

Projekt „Smartfonizacja” Alior Banku zajął pierwsze miejsce w konkursie Efma „Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards 2019” w kategorii Workforce Experience. Bank aktywnie działa na rzecz digitalizowania bankowości dla klientów. Projekt ten realizuje także wewnętrznie dla pracowników. Dlatego też jako pierwszy w Polsce na taką skalę wyposażył swoich pracowników w iPhone’y gotowe do pracy.

Projekt „Smartfonizacja” @AliorBankSA zajął pierwsze miejsce w konkursie #Efma „Customer Insight and Growth Banking Innovation Awards 2019” w kategorii Workforce Experience #AliorBank

Efma to globalna organizacja non-profit skupiająca bankowych i ubezpieczeniowych profesjonalistów, wyspecjalizowanych w marketingu i dystrybucji usług finansowych. Od 2012 roku w konkursie nagradzane są najlepsze pomysły i praktyki instytucji z całego świata, które wprowadzają innowacje i zmieniają branżę z korzyścią dla klienta. W tegorocznej edycji wśród wyróżnionych firm z całego świata na pierwszym miejscu uplasował się Alior Bank.

– Jeśli chcemy przekonać klientów do korzystania z możliwości, jakie daje świat cyfrowej bankowości, musimy być tam przed nimi. Dlatego w ubiegłym roku każdego pracownika naszego banku wyposażyliśmy w smartfon z szeregiem przydatnych aplikacji. W połączeniu z poprawą użyteczności naszych kanałów cyfrowych i skupieniem na ułatwianiu klientom życia, dzisiaj przynosi do mierzalne efekty. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba użytkowników naszej aplikacji mobilnej wzrosła o 60 proc. – mówi Krzysztof Bachta, prezes zarządu Alior Banku.

Cel projektu „Smartfonizacja”

W ramach projektu ponad 6 tysięcy pracowników w oddziałach i centralach Alior Banku zostało wyposażonych w gotowe do pracy iPhone’y, które po wprowadzeniu hasła konfigurują się, a niezbędne aplikacje pracownicze instalują się same. Dzięki wykorzystaniu platformy do centralnego zarządzania urządzeniami, proces nie wymaga asysty departamentu IT i zajmuje 3 minuty od włożenia karty SIM i wpisania hasła. To pierwszy projekt o tak dużej skali w polskim banku. Partnerem projektu była firma Innergo Systems, partner Apple w zakresie mobilnych rozwiązań dla biznesu.

Czytaj także: PKO Bank Polski nagrodzony za innowacje w obszarze bankowości społecznej >>>

– Celem projektu „Smartfonizacja” było stworzenie prawdziwie cyfrowej i elastycznej przestrzeni do pracy, która pozwoli naszym pracownikom efektywnie komunikować się, współpracować i realizować zadania. Motywacją do zrealizowania tego projektu była nieustannie zacierająca się granica między fizycznym biurem, a rzeczywistym miejscem pracy. Nasi pracownicy są coraz bardziej mobilni i chcą współpracować ze sobą online – mówi Marcin Wacławek, dyrektor ds. transformacji cyfrowej w Alior Banku. – Praca to nie miejsce, w którym jesteś, tylko to co robisz bez względu na to, gdzie jesteś. Trudno byłoby tworzyć innowacyjne rozwiązania dla klientów bez udostępniania takich pracownikom – dodaje.

Alior Bank stawia na cyfryzację środowiska pracy

Bank wspiera innowacyjne i nieszablonowe podejście do wykonywanych obowiązków. Jednym z takich przykładów jest portal pracowniczy „Kompas”. To wewnętrzna platforma społecznościowa umożliwiająca komunikację, tworzenie grup prywatnych i publicznych, dzielenie się ważnymi informacjami, przeglądanie newsletterów, blogowanie. Tworzy wirtualną przestrzeń do wymiany informacji i jest jednym punktem wejścia do świata procesów na styku z pracownikiem.

Udostępnij artykuł: