Alior Bank: liczba użytkowników bankowości mobilnej wzrosła o 60 proc. w ciągu roku

Z rynku

Liczba użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe wzrosła o 60% do 397,8 tys. w ciągu roku, podał bank. W III kwartale tego roku wyniosła blisko 398 tys. osób. W tym czasie za pomocą swojego smartfona klienci banku wykonali prawie 11 mln transakcji.

Alior Bank - Logo
Alior Bank - Logo (źródło: Alior Bank)

Liczba użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe wzrosła o 60% do 397,8 tys. w ciągu roku, podał bank. W III kwartale tego roku wyniosła blisko 398 tys. osób. W tym czasie za pomocą swojego smartfona klienci banku wykonali prawie 11 mln transakcji.

Liczba użytkowników aplikacji mobilnych @AliorBankSA i T-Mobile Usługi Bankowe wzrosła o 60% do 397,8 tys. w ciągu roku #AliorBank

"W III kwartale 2018 roku odnotowano blisko 250 tys. użytkowników aplikacji mobilnych Alior Banku i T-Mobile Usługi Bankowe. Obecnie jest to już 397,8 tys. W ciągu roku wzrost ten sięgnął 60%, a w stosunku do ostatniego kwartału 11%. W okresie od lipca do końca września ponad 147 tys. osób zalogowało się na rachunek wyłącznie za pośrednictwem kanałów mobilnych" - czytamy w komunikacie.Czytaj także: Otwarta bankowość w Alior Banku jeszcze w IV kwartale 2019 r. >>>

Ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy

W tym samym okresie ze zbliżeniowych płatności mobilnych skorzystano 6,4 mln razy. Z kolei suma pozostałych transakcji finansowych zrealizowanych w trzecim kwartale tego roku przez użytkowników obu aplikacji mobilnych (przelewy, płatności p2p, doładowania, automatyczna spłata kredytu itp.) wyniosła 4,5 mln, wskazano również.Czytaj także: Alior Bank pomniejszył zysk netto o 83 mln zł w III kw. 2019 r. Efekt wyroku TSUE >>>

"Liczby te pokazują, jak bardzo rośnie popularność bankowości mobilnej Alior Banku, ale także to, jak zmieniają się zwyczaje klientów. W tej chwili w swoim smartfonie mogą zrobić naprawdę wiele, nie tylko nim płacić czy sprawdzić stan rachunku, ale także dokonać przelewu czy wziąć pożyczkę" - skomentowała dyrektor Działu Środków Powierzonych Alior Banku, która odpowiada w banku za tzw. digitalizację klientów,  Wioletta Kleczka, cytowana w komunikacie.Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r.
Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: