Alior Bank ze względu na koronawirusa przyspiesza wdrożenie FOTO ID. Zdalna obsługa klientów to priorytet

Z rynku

Alior Bank - Logo
Alior Bank - Logo (źródło: Alior Bank)

Alior Bank wdrożył nową metodę weryfikacji tożsamości klientów bez konieczności wizyty w oddziale. FOTO ID jest autorskim rozwiązaniem zespołu banku. To technologia, która otwiera nowe możliwości sprzedaży w kanałach zdalnych.

.@AliorBankSA wdrożył nową metodę weryfikacji tożsamości klientów bez konieczności wizyty w oddziale #AliorBank #koronawirus #COVID19 #koronawiruspolska

Procedurę FOTO ID bank wykorzystuje w relacjach z klientami, którzy posiadają telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Osoba, która wyrazi zgodę na weryfikację w tym procesie, otrzyma na swój numer telefonu jednorazowy link. Podczas rozmowy telefonicznej pracownik banku przekaże jej kod autoryzacyjny. W kolejnych krokach klient wykonuje zdjęcia dowodu osobistego oraz nagrywa film wykonując kilka losowo dobranych przez system poleceń. Dzięki temu bank może sprawdzić dokument tożsamości i potwierdzić, że klient wykonuje identyfikację samodzielnie i świadomie.

Czytaj także: Alior Bank: obniżka stóp procentowych spowoduje spadek wyniku netto grupy o 27 – 35 mln zł kwartalnie >>>

– Nad wprowadzeniem procesu FOTO ID pracowaliśmy od kilku miesięcy – to autorskie rozwiązanie zaprojektowane i wdrożone przez naszych pracowników. W ostatnich tygodniach, w obliczu szybko zmieniającej się sytuacji, przyspieszyliśmy wprowadzanie tego rozwiązania do obsługi naszych klientów. W efekcie w ciągu kilku godzin od uruchomienia skorzystało z niego kilkudziesięciu klientów – podkreśla Marcin Jaszczuk, wiceprezes Alior Banku odpowiadający za segment klienta indywidualnego. – Widzimy potencjał tego rozwiązania w już istniejących procesach, takich jak na przykład uproszczony proces kredytowy, który wykorzystuje możliwości otwartej bankowości, a także w tych, które planujemy wdrożyć w drugim kwartale 2020 roku, np. w digital onboardingu – dodaje Marcin Jaszczuk.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o pandemii koronawirusa >>>

Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości

Dzięki metodzie FOTO ID znacznie przyspieszyła weryfikacja tożsamości – cały proces zajmuje nie więcej niż 5 minut. Jednocześnie, rozwiązanie jest intuicyjne i nie wymaga wysokich kompetencji cyfrowych. To przykład technologii, która poprawia doświadczenia klientów (UX). Jest to zgodne nową strategią Alior Banku „Więcej niż bank”, która wskazuje wygodę jako jeden z kluczowych czynników budowania lojalności obecnych, jak również pozyskiwania nowych klientów. Dalszy rozwój Alior Banku jest bezpośrednio związany z nowymi technologiami. Plan na najbliższe trzy lata zakłada szybkie tempo wdrażania innowacyjnych rozwiązań zarówno we współpracy z partnerami technologicznymi, fintechami, jak i poprzez samodzielne tworzenie rozwiązań upraszczających procesy w banku.

Źródło: Alior Bank
Udostępnij artykuł: