Alior Bank: nowości w bankowości elektronicznej. Zmienia się m.in. sposób logowania i akceptowania transakcji

Z rynku

Logo Alior Banku
Źródło: Alior Bank

Alior Bank wprowadzi zmiany w bankowości elektronicznej. Użytkownicy będą mogli łączyć się z infolinią banku z poziomu aplikacji mobilnej bez potrzeby dodatkowej autoryzacji. Klienci otrzymają też możliwość zarządzania zgodami marketingowymi i wypełnienia formularza oświadczenia FATCA online. System Alior Banku zostanie także dostosowany do wymogów dyrektywy PSD2.

.@AliorBankSA wprowadza zmiany, które podniosą bezpieczeństwo #płatności i są efektem wejścia w życie dyrektywy #PSD2 #AliorBank

Alior Bank wprowadza udogodnienia dla klientów, a także zmiany, które podniosą bezpieczeństwo płatności, które są efektem wejścia w życie dyrektywy PSD2 określającej wymogi minimalne w kwestii bezpieczeństwa płatności.

– Komfort użytkowników naszej aplikacji mobilnej podniesie możliwość bezpośredniego połączenia z infolinią Alior Banku, bez konieczności odpowiadania na pytania weryfikacyjne. Dużym udogodnieniem będzie też autoryzacja transakcji za pomocą powiadomień PUSH w aplikacji. Nasi klienci będą mogli także z poziomu systemu transakcyjnego wyrazić zgodę na działania marketingowe lub ją odwołać, a także wypełnić oświadczenie FATCA – powiedział Piotr Łakomski, dyrektor departamentu rozwoju kanałów cyfrowych Alior Banku.

Czytaj także: Alior Bank ma zgodę KNF na działanie jako TPP >>>

W ramach dostosowania do wymogów unijnej dyrektywy PSD2 Alior Bank wprowadzi nowy sposób logowania, zmiany w autoryzacji transakcji kartą i BLIKiem oraz krótszy czas sesji, zakończonej automatycznym wylogowaniem z serwisu transakcyjnego. Co dokładnie się zmieni?

Nowy sposób logowania

Klienci poza identyfikatorem i hasłem będą podawali kod SMS lub potwierdzali logowanie przy pomocy aplikacji mobilnej (tzw. logowanie dwuskładnikowe). Jeśli klient doda swoje urządzenie do zaufanych, wystarczy, że podczas logowania wpisze swój identyfikator i hasło. Listą zaufanych urządzeń można będzie zarządzać za pośrednictwem bankowości internetowej. 

 Nowy sposób autoryzowania transakcji

Klienci Alior Banku otrzymają możliwość skorzystania z powiadomień PUSH w aplikacji mobilnej do autoryzowania operacji zlecanych w bankowości internetowej. Powiadomienia zatwierdzane będą przy pomocy kodu PIN, odcisku palca lub Touch ID. Włączenie autoryzacji mobilnej będzie możliwe w bankowości internetowej oraz podczas aktywacji aplikacji mobilnej.

Skrócenie czasu trwania “sesji” do 5 minut

Jeśli użytkownik Alior Banku nie będzie wykonywał żadnej czynności w bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej, zostanie automatycznie wylogowany po 5 minutach.

Dodatkowa autoryzacja płatności BLIK

Dla bezpieczeństwa klientów co 5 płatność przy użyciu usługi BLIK będzie wymagać dodatkowej autoryzacji.

Dodatkowe zabezpieczenie kodem PIN płatności kartą w terminalu

Zwiększa się także bezpieczeństwo płatności kartą w sklepach. W przypadku wybranych transakcji poniżej 50 zł może wystąpić potrzeba potwierdzenia płatności kodem PIN. Zasady płatności powyżej 50 zł pozostają bez zmian.

Mobilne potwierdzenie kodem QR

Klienci, którzy mają mobilne potwierdzenie PUSH na swoim urządzeniu domyślnym, ale bez dostępu do internetu, będą mogli skorzystać z mobilnego potwierdzenia kodem QR. Wystarczy, że klikną w przycisk „Problem z autoryzacją?” w szczegółach transakcji na ekranie bankowości internetowej – a wyświetlony zostanie im kod QR.

Informacje na temat zmian, które wynikają z wejścia w życie dyrektywy PSD2, zostały umieszczone na stronie: https://www.aliorbank.pl/psd2

 

Źródło: Alior Bank
Udostępnij artykuł: