Allegro: możemy rozważać przejęcia w obszarze usług finansowych

Z rynku

Logo Allegro
By Joanna wagner - Praca własna, Domena publiczna, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=27616991

Allegro chce kontynuować "bardzo szybki" wzrost biznesu i napędzać go innowacjami, poinformował prezes Francois Nuyts. Wskazał, że firma nadal rozgląda się za potencjalnymi akwizycjami.

#Allegro chce kontynuować "bardzo szybki" wzrost biznesu i napędzać go innowacjami @Allegro_Group

“Za wcześnie na podanie wyników, ale powiększamy biznes. Chcemy rosnąć bardzo szybko, ale od nas przede wszystkim zależą innowacje. Jak je dostarczymy, Allegro osiągnie jeszcze większe sukcesy” – powiedział Nuyts podczas konferencji prasowej.

“Rozważamy przejęcia, aby dostarczyć coś wyjątkowego”

“Rozważamy przejęcia, ale takie, aby dostarczyć coś wyjątkowego, jak transakcja eBilet, nad integracją którego aktualnie pracujemy. Potencjalnie możemy rozważać przejęcia w obszarze usług finansowych. Będziemy obserwować możliwości akwizycji tu i w innych obszarach” – dodał prezes.

Zwiększenie liczby punktów odbioru

Wśród innowacji Nuyts podkreślił usługę darmowych dostaw Smart, która obejmuje już 46 mln ofert z 29 mln pierwotnie w 7 miesięcy od jej uruchomienia. Według informacji Allegro, dotychczas klienci zaoszczędzili 100 mln zł z tytułu tej usługi.

“Chcemy zwiększać liczbę punktów odbioru z 20 tys. obecnie, szczególnie na obszarach wiejskich. Mamy kilka prowadzonych rozmów i stałe szukamy nowych partnerów w tym zakresie. Allegro Smart jest naszym kluczowym impulsem wzrostowym, ale chcemy robić kolejne innowacje” – wskazał prezes.

Rozwijanie innowacji

Wskazał, że innowacje rozwijane są w obszarach takich, jak znajdowanie produktu, spersonalizowane doświadczenie, oszczędność pieniędzy przez klientów, różnorodność płatności i ich prostota, a także finansowanie dla klientów i sprzedawców. W 2019 spółka wprowadzi możliwość śledzenia przesyłki, a ponadto pracuje nad usługą odroczonej płatności.

Allegro pozyskało niemal 16 tys. nowych kont firmowych, osiągając 125 tys łącznie w 2018 r. 28 nowych firm sięgnęło 1 mln zł sprzedaży (jeden z podmiotów osiągnął ten wynik w 19 dni). Na platformie jest 102 mln ofert (ponad 90 tys. dziennie). Portal odwiedzało 17 mln klientów miesięcznie w 2018. W tym czasie miało miejsce 1,3 mld wyszukiwań. Ponadto 60% wizyt Allegro odbywa się mobilnie, a 1/3 użytkowników korzysta tylko z aplikacji mobilnej Allegro.

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: