Amazon ułatwia europejskim firmom znalezienie klientów w każdym zakątku Europy

Finanse i gospodarka

Europejskie firmy prowadzące sprzedaż za pośrednictwem Amazon odnotowały zyski rzędu 3 miliardów euro z eksportu towarów na terenie europy, 5 stron internetowych, 5 języków, 28 centrów logistycznych w 7 krajach - Amazon ułatwia europejskim firmom znalezienie klientów w każdym zakątku Europy.

Sprzedaż za pośrednictwem Amazon Marketplace umożliwia dziesiątkom tysięcy firm w Europie dotrzeć ze swoją ofertą do milionów klientów dokonujących zakupów za pośrednictwem Amazon. Coraz częściej sprzedawcom tym udaje się dotrzeć do odbiorców spoza lokalnego rynku, zarówno w krajach europejskich, jak i na całym świecie.

Dzisiaj Amazon ogłosił, że w ciągu ostatniego roku na jego europejskich stronach zyski ze sprzedaży towarów na terenie Europy osiągnęły rekordową kwotę 2,8 miliardów euro.  Jest to zaledwie ułamek sięgających miliardów euro sum, które sprzedawcy z krajów Europy zarobili na sprzedaży towarów klientom Amazon na rynkach krajowych (np. w przypadku sprzedawców z Wielkiej Brytanii sprzedających towary klientom z tego samego kraju), jak i poza granicami (np. gdy klient ze Stanów Zjednoczonych korzysta z oferty sprzedawcy z Niemiec). Amazon poinformował również, że w ciągu 12 miesięcy liczba europejskich firm sprzedających swoje produkty klientom zagranicznym wzrosła niemal o 50%.

„Od 15 lat działamy na rynku europejskim i od początku traktowaliśmy go jako jeden wspólny twór. Aby dotrzeć do klientów z całej Europy, nasze usługi świadczymy w pięciu różnych językach i oferujemy ponad 100 milionów produktów. Otworzyliśmy już 28 centrów logistycznych w siedmiu krajach, które rozsyłają paczki do klientów ze wszystkich krajów europejskich, działając zarówno w imieniu Amazon, jak i naszych sprzedawców”. – powiedział Francois Saugier, Dyrektor Amazon ds. usług na rzecz sprzedawców w UE. „Europejskie firmy mogą oferować swoje produkty klientom na terenie całej Europy za pośrednictwem dowolnej strony Amazon. Co więcej, wiele z tych firm wybrało opcję „Fulfillment by Amazon”, która umożliwia magazynowanie produktów w wybranych centrach logistycznych europejskiego oddziału Amazon. Naszym zadaniem jest dopilnowanie, by produkty dotarły jak najszybciej do wszystkich klientów w Europie i na świecie”.

Amazon oferuje szeroką gamę usług i narzędzi, które ułatwiają sprzedaż produktów na terenie Europy:

  • Sprzedaż na wszystkich europejskich stronach internetowych Amazon za pomocą jednego kliknięcia – wystarczy jedno kliknięcie, aby sprzedawcy mogli oferować swoje produkty na wszystkich pięciu europejskich stronach Amazona i zarządzać nimi z jednego konta.
  • Europejska Sieć Centrów Logistycznych i Obsługa Klienta w języku lokalnym – Na terenie Europy znajduje się aż 28 centrów logistycznych Amazona i 7 punktów Obsługi Klienta, gdzie klienci mogą zasięgnąć informacji w swoim lokalnym języku. Dzięki opcji „Fulfillment by Amazon” (FBA) sprzedawcy mogą wysyłać swoje produkty do wybranego centrum logistycznego, a obsługą klienta i realizacją wysyłek do innych krajów zajmie się Amazon. Co więcej, gdy sprzedawca zdecyduje się skorzystać z opcji FBA, jego produkty zostaną objęte priorytetową bezpłatną dostawą Amazona – Prime and Free Super Saver Delivery.
  • Technologia tłumaczeniowa – Amazon tłumaczy nazwy i opisy produktów na każdy z pięciu dostępnych języków.

Sprzedaż w Europie bez granic
Magdalena Oliwa, Manager ds. Eksportu w polskiej firmie Platinet S.A.: Spółka Platinet funkcjonuje na rynku od 2001 roku. W ciągu zaledwie kilku lat staliśmy się liderem wśród dystrybutorów nośników danych i akcesoriów komputerowych. Świadczymy usługi tysiącom klientów z całego świata, do których należą między innymi znane na całym świecie sieci hiper- i supermarketów.

Wystawienie naszych bestsellerów spod szyldu Platinet, Omega i Freestyle na Amazon Marketplace było momentem przełomowym dla naszej firmy. Zyskaliśmy wówczas rzeszę klientów z zagranicy, co ugruntowało naszą pozycję jako jednego z pionierów branży. Obecność na stronach Amazon to świetny pomysł dla biznesu – pozwala firmom rozwijać się i zwiększać obroty.

Iris Hornung z niemieckiej firmy Juwelier IRIS Jewels & Emotions: „Już po 15 minutach od otwarcia naszego sklepu z biżuterią na stronie Amazon.de sprzedaliśmy pierwszy zegarek. Amazon zajmuje się realizacją naszych zamówień, a my możemy skupić się na tworzeniu biżuterii i obsłudze klientów. Obecnie nasze produkty można kupić we Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech, a w przyszłym roku zamierzamy wejść na rynek włoski i hiszpański”.

Jean-François Asset z francuskiej firmy Boutikazic: „Dzięki obecności na stronach Amazon wzrosła nasza sprzedaż i poszerzyliśmy bazę klientów. Najbardziej cieszy mnie to, że moje instrumenty muzyczne są dostępne na wszystkich europejskich stronach platformy Amazon Marketplace i są także dostarczane na drugim końcu świata – ostatnio wysłałem membranę bębna do klienta w Australii.”

Więcej informacji o europejskich firmach na Amazon znajduje się pod adresem Building Successful Businesses on Amazon Marketplace. Więcej informacji dla firm zainteresowanych sprzedażą na Amazon lub usługami FBA i Amazon Payments Businesses znajduje się pod adresem http://services.amazon.com

Milena Malinowska

 
Udostępnij artykuł: