Artykuły autora: Clear Communication Group

Nowoczesna firma rozlicza się bezgotówkowo

Kiedy sprzedawca nie może wydać reszty osobie płacącej gotówką, często proponuje zapłatę kartą, żeby uwolnić siebie lub klienta od konieczności rozmieniania pieniędzy. To mała, ale jakże ważna korzyść związana z upowszechnieniem się obrotu bezgotówkowego. Dzięki temu czas oszczędza przedsiębiorca, klient oraz wszyscy stojący za nim w kolejce. A takich korzyści jest dużo więcej – zaznaczają eksperci kampanii społecznej „Warto Bezgotówkowo”. Czytaj więcej...


KIR: Jednolity standard przelewów w euro – od listopada w Europie

Z końcem października zakończony został proces wdrażania Jednolitego Obszaru Płatności w Euro (SEPA). Zgodnie z rozporządzeniem Unii Europejskiej, pełną harmonizację z nowym standardem w pierwszej kolejności – z początkiem lutego 2016 r. – przeprowadziły kraje strefy euro. Dla Polski oraz pozostałych krajów obszaru SEPA nie będących członkami eurolandu, ostateczny termin na dostosowanie do wymagań tej inicjatywy upłynął 31 października 2016 r. Dzięki nowym zasadom przesyłanie pieniędzy w euro będzie bardziej efektywne. Czytaj więcej...


Deutsche Bank: Zmierzch ery etatu – jak profesjonaliści rozwijają własny biznes?

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Deutsche Bank, ponad 72 proc. osób wykonujących wolne zawody w Polsce, to tzw. samozatrudnieni. Dlaczego wybierają formę działalności? Badanie pokazuje, że tym, co doceniają oni szczególnie, jest elastyczność czasu i miejsca pracy. Jak deklarują, ułatwia im to efektywną pracę, a w rezultacie daje większe szanse na rozwój biznesu. Czytaj więcej...


Nowa firma byłego prezesa Comperia.pl

Bartosz Michałek z końcem czerwca zrezygnował z kierowania notowaną na GPW spółką i rozpoczął prace nad nowym biznesem. Współtwórca porównywarki finansowej Comperia.pl postanowił stworzyć portal dla pracowników i pracodawców, jakiego jeszcze w Polsce nie było. Start portalu zaplanowany jest na styczeń, jednak już teraz zainteresowani mogą śledzić ostatnie prace nad projektem na stronie www.inijob.com oraz w mediach społecznościowych. Czytaj więcej...



Deutsche Bank: Polacy bardziej skłonni do brania kredytów konsumpcyjnych

W porównaniu z ubiegłym rokiem ponad 2,5-krotnie zwiększyła się liczba Polaków, którzy planują wziąć kredyt na cel konsumpcyjny – takie wnioski przynosi najnowsze badanie Deutsche Bank. Wzrost zanotowano przede wszystkim wśród kobiet i młodych osób. Zainteresowanie kredytami wynika z planowanych większych wydatków - przede wszystkim na remont mieszkania lub domu, albo wyjazdy na wakacje. Czytaj więcej...


Polak w drodze – raport Santander Consumer Bank

Jedynie co czwarty kierowca w Polsce wydaje na paliwo ponad 500 zł miesięcznie, a prawie 46 proc. z nas przeznacza na ten cel nie więcej, niż 300 złotych. Zdecydowana większość kierowców w Polsce przejeżdża rocznie dystans do 20 tys. km. Największa grupa, bo aż 30 proc. badanych, pokonuje pomiędzy 10 a 20 tys. km. Kluczowe czynniki decydujące o wyborze stacji benzynowej to odległość od miejsca zamieszkania, aktualna oferta cenowa placówki i przywiązanie do danej marki. Czynniki te mają różne znaczenie dla kobiet i mężczyzn. Zdecydowana większość kierowców przy okazji tankowania kupuje też inne elementy z asortymentu stacji. Wybieramy przede wszystkim napoje gorące i zimne, sprzęt i części eksploatacyjne do samochodu, papierosy oraz prasę. Czytaj więcej...


0