Asseco z myślą o rolnikach

Finanse i gospodarka

Asseco zakończyło wdrożenie eWniosku dla Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Jest to kompleksowa aplikacja do obsługi online wniosków o płatność obszarową. eWniosek stanowi jedno z największych na polskim rynku rozwiązań, w którym wykorzystywane są dane przestrzenne. Docelowo aplikacja jest dedykowana prawie 1,5 mln użytkownikom. Do jej realizacji Asseco wykorzystało swoje standardowe oprogramowanie - LIDS.

Rolnicy mogą już składać eWnioski dzięki nowej aplikacji udostępnionej przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR). Rozwiązanie, poza możliwością wprowadzenia wniosku, pozwala rolnikowi na wstępną kontrolę kompletności dokumentu. Użytkownicy mogą złożyć wniosek samodzielnie lub z pomocą doradców, którzy również korzystają z aplikacji eWniosek. Za opracowanie całego rozwiązania oraz jego wdrożenie odpowiadało Asseco.

Projekt zrealizowany dla ARIMR jest dla nas bardzo istotny z dwóch powodów. Przede wszystkim jest to jedno z największych rozwiązań w Polsce, opartych na systemie GIS – powiedział Witold Malina, Dyrektor Pionu Rolnictwo, Asseco Poland. Ponadto tworząc tę aplikację wykorzystaliśmy oprogramowanie LIDS – standardowy produkt oferowany przez Grupę Asseco. Znacznie zmniejszyło to koszt całego projektu i po raz kolejny pokazało, że jesteśmy firmą, która potrafi połączyć rozwiązania różnych spółek z Grupy tak, aby uzyskać dodatkową wartość dla klienta – dodał.

Aplikacja eWniosek zbudowana została w technologii JSF PrimeFaces, umożliwiającej tworzenie atrakcyjnych wizualnie i funkcjonalnie interfejsów użytkownika. Istotnym elementem aplikacji jest obsługa załączników graficznych za pośrednictwem oprogramowania LIDS, które udostępnia opcję przeglądu i edycji danych przestrzennych. eWniosek to pierwsza tak duża implementacja LIDS na polskim rynku. Realizacja projektu – począwszy od analitycznego opisu aplikacji poprzez jej zaprojektowanie, implementację, stworzenie odpowiedniej dokumentacji, aż po wdrożenie całego rozwiązania – zajęła Asseco zaledwie 5 miesięcy. Dzięki temu agencja w krótkim czasie pozyskała nowoczesne i przyjazne rolnikom rozwiązanie, które ma ich zachęcić do składania wniosków przez Internet. Ponadto dokumenty składane w aplikacji eWniosek są automatycznie importowane do systemów ARiMR. Dzięki temu operatorzy agencji nie muszą ręcznie wprowadzać wniosków, co zmniejsza koszty związane z ich obsługą.

Źródło: Asseco

Udostępnij artykuł: