Automatyczne płatności za przejazd autostradą: już ponad 100 tys. użytkowników aplikacji Autopay

Z rynku

Bramki na autostradzie
Bramki na autostradzie Fot. stock.adobe.com/Alexander Lupin

Ponad 100 tys. klientów korzysta już z aplikacji Autopay opracowanej przez spółkę Blue Media, która umożliwia automatyczne płatności za przejazd autostradą, poinformowała Blue Media.

Ponad 100 tys. klientów korzysta już z aplikacji #Autopay opracowanej przez spółkę #BlueMedia, która umożliwia automatyczne płatności za przejazd autostradą

“Wygoda płatności i oszczędność czasu jest fundamentem naszej usługi Autopay. Nie chodzi wyłącznie o skrócenie czasu podróży o kilka-kilkanaście minut spędzonych na oczekiwaniu w kolejce po pobór opłaty. To również kilka minut zbędnej emisji spalin. Plany rozwoju Autopay mamy ambitne. Nasze rozwiązanie zostało już zintegrowane z bankowością mobilną Banku Millennium. W przyszłości usługa Autopay zostanie rozszerzona także o kolejne rozwiązania automatyzujące płatności dla kierowców w obszarze przejazdów i parkowania” – powiedział szef Autopay w Blue Media Miłosz Kurzawski, cytowany w komunikacie.

Od czerwca 2019 r. system Autopay działa na wszystkich miejscach poboru opłat na AmberOne Autostradzie A1 od Gdańska do Torunia w obu kierunkach, a od połowy lipca na Autostradzie A4 na odcinku Katowice-Kraków.

Czytaj także: Bez korków na bramkach na autostradzie. Dzięki automatycznej płatności w aplikacji Autopay >>>

“Na autostradzie prowadzącej nad polskie morze już średnio 8-9% transakcji dziennie opłacanych jest za pośrednictwem Autopay. Z kolei w ciągu dwóch pierwszych tygodni funkcjonowania Autopay na A4 odnotowano ponad 25 tys. przejazdów, co stanowi ok. 1,6% wszystkich transakcji za przejazd tym odcinkiem autostrady” – czytamy także.

Jak działa aplikacja Autopay?

Aby przejechać autostradą bez potrzeby zatrzymywania się przy bramkach, należy zainstalować w telefonie bezpłatną aplikację Autopay. Następnie użytkownik powinien założyć w niej swoje konto i dodać swój pojazd oraz kartę płatniczą (debetową lub kredytową), z której środki za przejazd będą pobierane automatycznie. Podczas podróży nie trzeba uruchamiać aplikacji, ani nawet mieć przy sobie telefonu, na który została pobrana aplikacja. Dzięki kamerom przy bramce system automatycznie zidentyfikuje numer rejestracyjny pojazdu i podniesie szlaban (tzw. videotolling). Opłata również pobierana jest automatycznie po zakończonym przejeździe, przypomniano w materiale.

Blue Media jest dostawcą rozwiązań do obsługi transakcji elektronicznych i wsparcia sprzedaży on-line: od automatyzacji domowych płatności po kompleksowe, szyte na miarę serwisy dla bankowości elektronicznej. Spółka jest obecna na rynku od 1999 roku. Posiada status krajowej instytucji płatniczej nadzorowanej przez Komisję Nadzoru Finansowego.

 

Źródło: ISBnews
Udostępnij artykuł: