Autopay Mobility ‒ nowa spółka Blue Media ds. zarządzania usługą automatycznych płatności

Z rynku

autopay
Źródło: Blue Media

Blue Media ze swoich struktur wyodrębniła nową spółkę ‒ Autopay Mobility sp. z o.o. ‒ która zajmie się zarządzaniem i rozwojem coraz popularniejszej usługi Autopay. Na czele nowej firmy stanęli Miłosz Kurzawski i Bartłomiej Gast, od wielu lat związani z Blue Media ‒ poinformowała w komunikacie Spółka.

Automatyczne płatności za przejazdy autostradami, jakie latem 2019 roku. udostępniła spółka Blue Media, cieszą się coraz większą popularnością.

Z Autopay korzysta już ponad 400 tys. kierowców, którzy opłacili automatycznie prawie 4 mln przejazdów.

Autopay Mobility: zarządzanie usługą automatycznych płatności

Spółka Autopay Mobility z siedzibą w Warszawie została powołana na początku 2020 roku. Jej głównym celem jest zarządzanie usługą automatycznych płatności oraz jej dalszym rozwojem.

Zainteresowanie automatycznymi płatnościami za autostrady przeszło wszelkie oczekiwania, zarówno nasze, jak i naszych partnerów.

Pod koniec października 2020 roku. ‒ na mocy planowanej reorganizacji i wraz z podniesieniem kapitału zakładowego spółki oraz zaktualizowaniem wpisu do KRS ‒ spółka Autopay Mobility stała się podmiotem świadczącym usługi Autopay, przejmując je bezpośrednio od Blue Media.

Czytaj także: ZBP: laureaci nagród XV Kongresu Gospodarki Elektronicznej

‒ Zainteresowanie automatycznymi płatnościami za autostrady przeszło wszelkie oczekiwania, zarówno nasze, jak i naszych partnerów ‒ operatorów autostrad. Taka usługa z pewnością była bardzo potrzebna, o czym wie każdy, kto jeszcze dwa lata temu jechał samochodem na wakacje nad morze.

Chcemy dalej rozwijać tę usługę, dlatego nieuniknionym krokiem było powołanie odrębnego podmiotu, który koncentruje się w stu procentach na tym zadaniu ‒ komentuje Sebastian Ptak, prezes zarządu Blue Media.  

Nowi zarządzający Spółką

Na stanowisko zarządzających spółką Autopay Mobility powołani zostali Miłosz Kurzawski, dotychczas pełniący rolę dyrektora ds. rozwoju biznesu w Blue Media oraz Bartłomiej Gast, prokurent Blue Media.

Plany mamy ambitne ‒ chcemy scyfryzować infrastrukturę drogową, by nadążała za coraz szerszym upowszechnianiem się nowych technologii wśród polskich kierowców.

Obaj menedżerowie od początku są związani z rozwojem Autopay w ramach struktur Blue Media. Do ich zadań należy m. in. rozwijanie współpracy z bankami oraz innymi partnerami biznesowymi, chcącymi oferować usługę Autopay w swoich aplikacjach oraz ekspansja zagraniczna firmy.

Czytaj także: Autopay w Banku Pekao: automatyczne opłaty za przejazd autostradą już wkrótce dostępne

‒ Jako Autopay Mobility chcemy rozwijać usługi mobility nie tylko w Polsce, ale też w Europie i na świecie. Prowadzimy szereg rozmów z zagranicznymi partnerami, aby w najbliższych miesiącach uruchomić pierwsze usługi poza granicami Polski ‒ zapowiada Bartłomiej Gast, współzałożyciel Autopay Mobility.

I dodaje, że:

‒ Plany mamy ambitne ‒ chcemy scyfryzować infrastrukturę drogową, by nadążała za coraz szerszym upowszechnianiem się nowych technologii wśród polskich kierowców. Na co dzień korzystamy z aplikacji do nawigacji, kupujemy online wyposażenie auta jak opony, ubezpieczenie czy nawet całe auta.

Jednocześnie infrastruktura drogowa wciąż nie jest gotowa na „cyfrowego” kierowcę – pobieramy fizyczne bilety na autostradach czy parkingach, naklejamy na szyby winiety czy płacimy za paliwo przy kasie.

W Autopay Mobility pracujemy nad usługami mobility dla autostrad, parkingów, myjni, stacji benzynowych oraz ładowarek do aut elektrycznych na miarę naszych cyfrowych czasów.

Czytaj także: Bank Pocztowy i EnveloBank uruchomiły płatności za przejazd autostradami Autopay

Źródło: Blue Media
Udostępnij artykuł: