Aviva z systemem Comarch do obsługi funduszy PPK

Mój plan emerytalny / Z rynku

Logo Aviva
Źródło: Aviva

Aviva Investors Poland Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA podpisało umowę z firmą Comarch na integrację systemu informatycznego do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych z aplikacją Comarch PPK.

#Aviva Investors Poland TFI podpisało umowę z firmą #Comarch na integrację systemu informatycznego do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach #PPK

Usługa pozwoli na sprawne uruchomienie i obsługę Pracowniczych Planów Kapitałowych oraz jego automatyzację w firmach, które zlecą prowadzenie PPK do Aviva oraz korzystają z systemów Comarch HR i Comarch PPK.

– Comarch, jako jeden z liderów w branży informatycznej w Polsce, był dla nas naturalnym partnerem przy projekcie informatyzacji obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych. Oferowany przez Comarch system pozwoli nam sprawnie zintegrować środowiska informatyczne klientów z naszym oprogramowaniem, dzięki czemu proces wdrażania i obsługi administracyjnej funduszy przebiegnie łatwo i bezproblemowo – mówi Tymoteusz Paleczny, wiceprezes zarządu Aviva Investors Poland TFI SA.

Więcej najnowszych wiadomości o PPK >>>

Wykonanie bezpośredniej integracji między Comarch PPK a środowiskiem informatycznym AVIVA, służącym do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych ze strony instytucji finansowej pozwoli na sprawną obsługę PPK w przedsiębiorstwach, które zdecydują się na z skorzystanie z usług instytucji finansowej z zakresu zarządzania procesami związanymi z programem. Wszystkie dane potrzebne do zarządzania PPK, począwszy od umów o przystąpieniu do programu, przez deklaracje pracowników oraz informacje o wysokości składek będą bezpośrednio przekazywane z oprogramowania kadrowo-płacowego firm do systemów informatycznych Aviva. Dzięki pełnej integracji środowisk informatycznych zarówno instytucji finansowej, jak i przedsiębiorstw dane będą przesyłane bez konieczności ręcznego uzupełniania plików, dodatkowych przeliczeń i weryfikacji.

Wprowadzenie PPK to duże wyzwanie dla firm

– Wprowadzenie Pracowniczych Planów Kapitałowych to duże wyzwanie dla firm, bez względu na ich wielkość czy profil działalności, ponieważ wymaga przygotowania organizacji do obsługi programu oszczędnościowego i uporządkowania nowych procesów wewnątrz przedsiębiorstwa. Aplikacja Comarch PPK pozwoli wprowadzić dodatkowe procesy sprawnie, bez konieczności chociażby zatrudniania kolejnych osób do zespołu kadrowo-płacowego czy ponoszenia dodatkowych kosztów. Wykorzystanie systemu informatycznego pozwoli na automatyzację wielu powtarzalnych i żmudnych procesów oraz zaoszczędzi pracownikom czasu. Dodatkowo pracodawca będzie spokojny, że uda mu się zrealizować wszystkie obowiązki, a dane zostaną bezpiecznie przekazane do funduszu obsługującego PPK – podkreśla Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes zarządu Comarch i dyrektor sektora ERP.

Aplikacja Comarch PPK to system przeznaczony do obsługi Pracowniczych Planów Kapitałowych w firmie. Jest ściśle zintegrowany z modułami kadrowo-płacowymi Comarch ERP HR, ale również współpracuje z systemami kadrowo-płacowymi innych producentów. Może działać także samodzielnie. Funkcjonalności systemu pozwalają na prowadzenie rejestru i ewidencji pracowników oraz wykazu wystąpień i przystąpień pracowników do PPK oraz na generowanie plików zawierających dane o składkach na PPK dla instytucji finansowych. Aplikacja jest już dostępna i można bezpłatnie pobrać jej demo.

– Aplikacja Comarch PPK cieszy się ogromnym zainteresowaniem rynku towarzystw ubezpieczeniowych dla których integracja z naszą aplikacją będzie stanowić o przewadze konkurencyjnej w rynkowej walce o pracodawców. Dlatego jesteśmy przekonani, że za chwilę pojawią się kolejne umowy na integrację systemów informatycznych do obsługi procesów związanych z zarządzaniem funduszami w ramach Pracowniczych Planów Kapitałowych z aplikacją Comarch PPK – mówi Przemysław Drzymała, dyrektor sprzedaży globalnej w Comarch.

Źródło: Comarch
Udostępnij artykuł: