Axa i Allianz wśród najlepszych marek ubezpieczeniowych na świecie

Finanse i gospodarka

Interbrand, wiodąca firma konsultingowa zajmująca się badaniem wartości marek, wspólnie z BusinessWeek, opublikowała coroczną listę najbardziej wartościowych marek o zasięgu globalnym. Wśród stu międzynarodowych firm znalazło się dwóch ubezpieczycieli: Axa i Allianz.

W tegorocznym rankingu Axa sklasyfikowana została na 58. pozycji i wyceniona na ponad 6,7 mld USD, tj. o 1 proc. więcej niż w roku ubiegłym. Autorzy raportu wymieniają szereg elementów, takich jak wprowadzenie spójnej strategii reklamowej czy udane działania w sferze mediów społecznościowych, które przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności i wartości marki Axa.

Allianz zajął 62. miejsce w rankingu Interbrand i został wyceniony na prawie 6,2 mld USD, o 16% więcej niż w ubiegłym roku. Autorzy raportu podkreślają, że mimo spadku przychodów i zysku netto, na który wpływ miały zawirowania rynkowe, zysk operacyjny pokazuje siłę Allianza. Firma ma silną orientację na klienta i umiejętnie wykorzystuje technologię do porozumiewania się z konsumentami i do poprawy ich obsługi.

Źródło: PIU

Udostępnij artykuł: