IT@BANK 2016: Back Office czeka rewolucja

BANK 2016/11

Z Piotrem Puczyńskim, niezależnym ekspertem, rozmawiał Stanisław Brzeg-Wieluński.

Czy w ostatnim czasie na świecie pojawiły się jakieś nowe zjawiska w bankowym IT, mniej znane lub niestosowane w Polsce?

– Sądzę, że nie na masową skalę. Wciąż brakuje u nas niektórych rozwiązań np. typu robo advisory, choć zagraniczne banki już z nimi eksperymentują, choćby Santander Consumer Bank z back office. Choć mam duże wątpliwości, czy ta technologia się rozwinie, to jednak wszelkie rozwiązania zawieszone pomiędzy big data a Artificial Intelligence (AI) są wyraźną tendencją na przyszłość. Myślę tu o rozwiązaniach IT opartych na dużej bazie informacji, które wspomagają same procesy zarządcze i decyzyjne. U nas jest to wciąż w bardzo wczesnej fazie rozwoju. Na świecie, odwrotnie niż w Polsce, widać bliską współpracę biznesu z uczelniami w dziedzinie matematyki i fizyki teoretycznej. Chodzi ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: