Bancassurance – Cbp: Cbp pomaga bankom spółdzielczym zwiększyć dochody

NBS 2017/05

Kim jesteśmy Grupa Cbp powstała w 1991 r. we Francji, specjalizuje się w ubezpieczeniach ochronnych powiązanych z kredytami i w ubezpieczeniach na życie. Naszymi pierwszymi klientami były lokalne banki spółdzielcze posiadające od kilku do kilkunastu oddziałów z północno- zachodniej Francji. Obecnie współpracujemy w Europie z ponad 220 instytucjami finansowymi – bankami spółdzielczymi, bankami detalicznymi, ubezpieczycielami i pośrednikami kredytowymi. Składka zebrana za naszym pośrednictwem na rzecz współpracujących z nami ubezpieczycieli wyniosła w 2016 r. 3,2 miliardy euro. Jesteśmy pośrednikiem ubezpieczeniowym, więc produkty zawsze dostarcza nam zewnętrzny ubezpieczyciel, ale Cbp aktywnie uczestniczy w tworzeniu produktów i projektowaniu ścieżki sprzedaży. Proponowane przez nas rozwiązania ubezpieczeniowe chronią aktywa banku, jak i kredytobiorcę oraz jego najbliższych, obejmując takie ryzyka, jak śmierć, niepełnosprawność, całkowitą lub czasową niezdolność do pracy, długą hospitalizację, utratę pracy, nieszczęśliwy wypadek.

Doradca może z sukcesem oferować ubezpieczenia klientom banku

System sprzedażowy Ses@me umożliwia wyszukiwanie ubezpieczenia po wysokości składki, jaką skłonny jest zapłacić klient, albo po wysokości świadczenia ubezpieczeniowego. Doradca po wprowadzeniu jednego z tych parametrów otrzymuje na jednym ekranie kilka wybranych produktów od różnych ubezpieczycieli, zaprezentowanych w prosty, przyjazny i zrozumiały sposób. Nie ma potrzeby przełączania się między ekranami, wyszukiwania dokumentacji i żmudnego oraz czasochłonnego porównywania produktów w wersji papierowej. Wystarczy przekręcić ekran w stronę klienta i doradzić mu przy wyborze optymalnego produktu. Proces generowania oferty kilku produktów trwa nie więcej niż kilka sekund i po wyborze jednego z nich, po kilku minutach, klient wyjdzie z banku z polisą ubezpieczeniową. Oferujemy sprawdzoną w dużej skali technologię – w całej Europie obsługujemy ponad 13 milionów polis – to najlepiej świadczy o naszych możliwościach.

Rekomendacja U

 Oferta Cbp w pełni adresuje oczekiwania KNF. Nawiązując współpracę z Cbp bank spółdzielczy otrzymuje dostęp do kilkudziesięciu produktów ubezpieczeniowych dostarczonych przez kilku ubezpieczycieli. Klient banku nie jest więc ograniczony do oferty tylko jednego ubezpieczyciela. Na bazie ponad 25 lat doświadczeń zebranych we współpracy z bankami spółdzielczymi we Francji, Włoszech i Hiszpanii, Cbp przygotowało ofertę, którą doceniają banki spółdzielcze działające w Polsce. Dostarczamy raporty i informacje wymagane przez Komisję Nadzoru Finansowego, co powoduje, że jeden dedykowany pracownik banku jest zaangażowany do obsługi ubezpieczeń tylko na kilka godzin w miesiącu.

Towarzystwa ubezpieczeniowe

Cbp współpracuje z takimi towarzystwami ubezpieczeniowymi, jak: Oney Insurance, Compensa i Prevoir. Niebawem do tej listy dołączy jeszcze jeden lub dwóch ubezpieczycieli. Docelowo w naszym integratorze będą produkty 4–5 towarzystw, w łącznej liczbie około 50–60 wariantów. Postawiliśmy na zrozumiałe produkty o prostej konstrukcji, które będą czytelne zarówno dla doradcy niespecjalizującego się w ubezpieczeniach życiowych, jak i dla jego klientów.

Ile mija czasu od kontaktu z Cbp do rozpoczęcia sprzedaży w oddziale banku?

Dokładnie tyle czasu, ile zajmie zaakceptowanie i podpisanie ze strony banku stosownej dokumentacji oraz zarejestrowanie w KNF doradców banku jako OFWCA (Osoby Fizyczne Wykonujące Czynności Agencyjne), czyli średnio od kilku tygodni do 2 miesięcy.

Jak nawiązać współpracę z Cbp?

Zainteresowanych współpracą i systemem sprzedażowym zapraszamy na naszą stronę internetową: www.cbp -solutions.pl i do kontaktu z Cbp. Przyjedziemy do siedziby państwa banku, omówimy naszą ofertę produktów ubezpieczeniowych i zaprezentujemy na żywo nasz system sprzedażowy Ses@me.

Udostępnij artykuł: