Bancassurance to znaczący segment rynku ubezpieczeniowego

Bankowość / Finanse i gospodarka / Polecamy

Leszek Niedałtowski: Trzeba zauważyć istotny udział produktów sektora bancassurance w całym rynku ubezpieczeniowym. Dotyczy to niektórych grup, np. ubezpieczeń na życie, przy czym w ramach tych grup trzeba mieć na uwadze charaktery produktów inwestycyjnych tzw. polisolokat, które jeszcze w ubiegłym roku odgrywały istotną rolę. Ta rola, jak widać, maleje. Jest to związane z pewnymi tendencjami leżącymi zarówno po stronie banku jak i nadzoru ubezpieczeniowego.

Leszek Niedałtowski: Trzeba zauważyć istotny udział produktów sektora bancassurance w całym rynku ubezpieczeniowym. Dotyczy to niektórych grup, np. ubezpieczeń na życie, przy czym w ramach tych grup trzeba mieć na uwadze charaktery produktów inwestycyjnych tzw. polisolokat, które jeszcze w ubiegłym roku odgrywały istotną rolę. Ta rola, jak widać, maleje. Jest to związane z pewnymi tendencjami leżącymi zarówno po stronie banku jak i nadzoru ubezpieczeniowego.

LN:Widzimy ogromny potencjał w produktach z działu drugiego, gdzie z dzisiejszych prezentacji wynika, jest trend wzrostowy i warto ten trend wykorzystać.

Maciej Małek: Gdzie banki wespół z ubezpieczycielami mogą szukać synergii i jaka rola w tym procesie przynależy brokerom ubezpieczeniowym?

LN: Najistotniejszym w tym całym procesie powinien być klient. Zatem banki dbając o swojego klienta - tak naprawdę one adresują produkty dla swoich klientów - powinny swoją pozycję wzmacniać. Ich oferty powinny stawać się bardziej atrakcyjne dla klienta ponieważ mają dodatkowe produkty, które zwiększają poczucie bezpieczeństwa. De facto o to chodzi aby klient w banku czuł się bezpieczny. Zatem rolą banku jest stworzenie takiej platformy dialogu z klientem, która klientowi da dobre samopoczucie.

Ze strony ubezpieczycieli ważne jest to, żeby produkty, które dostarczają dla banków były na tyle klarowne, jasne, czytelne, aby spełniały oczekiwania i potrzeby klienta, aby nie było rozczarowań po stronie konsumentów z powodu złego dopasowania produktów, niejasnego, nieczytelnego sposobu przekazu o produkcie.

Chciałbym zwrócić uwagę na naszą rolę. Jako doświadczona, działająca wiele lat na rynku firma brokerska, potrafimy zadbać o to, aby klient dostał produkt, który rzeczywiście jest mu potrzebny, który wyczerpuje jego oczekiwania, a z drugiej strony aby cały proces zawierania umowy pomiędzy klientem a bankiem był na tyle prosty, łatwy i przyjazny żeby klient chciał go zrealizować. Zatem oprócz roli czysto brokerskiej  - adekwatnej do tego, co jest zapisane w ustawie ubezpieczeniowej - broker powinien wychodzić na przeciw oczekiwaniom i potrzebom klienta. Dodatkowo chcemy wzmocnić nasze konsorcjum STBU Advance o rozwiązania informatyczne, które wiele z tych funkcji dotyczących klarowności, łatwości zawierania umów, transparentności wypełniają.

Leszek Niedałtowski
Zarząd Konsorcjum
STBU Advance

Wypowiedź dla Miesięcznika Finansowego BANK i portalu aleBank.pl

 131204.niedaltowski.250x136

Wolisz oglądać i słuchać zamiast czytać? Kliknij tutaj.

Udostępnij artykuł: