Bank BPS w czasie pandemii dba o swoich pracowników

Bankowość spółdzielcza / Komentarze ekspertów / Praca zdalna

Pandemia koronawirusa zmieniła naszą rzeczywistość. Bardzo szybko i niespodziewanie musieliśmy dostosować się do nowych warunków życia, zdobyć nowe umiejętności, wykształcić w sobie nowe postawy ‒ podkreśla Justyna Janeba z Bank BPS S.A. odpowiadając na pytanie portalu aleBank.pl „W jaki sposób Państwa Bank wspiera swoich pracowników?”

Justyna Janeba, Kierownik Zespołu Wsparcia Biznesu, Departament Prawny i Kadr, Bank BPS S.A.
Justyna Janeba, Kierownik Zespołu Wsparcia Biznesu, Departament Prawny i Kadr, Bank BPS S.A. Źródło: Bank BPS S.A.

Pandemia koronawirusa zmieniła naszą rzeczywistość. Bardzo szybko i niespodziewanie musieliśmy dostosować się do nowych warunków życia, zdobyć nowe umiejętności, wykształcić w sobie nowe postawy ‒ podkreśla Justyna Janeba z Bank BPS S.A. odpowiadając na pytanie portalu aleBank.pl „W jaki sposób Państwa Bank wspiera swoich pracowników?”

Od dłuższego czasu praca zdalna jest dla większości podstawową formą wykonywania zawodowych obowiązków. Czy taka forma wymaga od nas większego wysiłku niż tradycyjny model pracy?

Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo zdrowotne naszych pracowników, które przekłada się na zapewnienie ciągłości działania Banku

Zależy to między innymi od rodzaju świadczonej pracy, naszych warunków bytowych czy naszej osobowości. Największymi wyzwaniami w pracy zdalnej jest wytyczenie granic między życiem osobistym a zawodowym, organizacja miejsca pracy w domu oraz stres i problemy natury psychologicznej, którymi mogą być  poczucie izolacji i samotność.

W Banku BPS wspieramy pracowników w każdym z tych obszarów. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo zdrowotne naszych pracowników, które przekłada się na zapewnienie ciągłości działania Banku.

Czytaj także: W czasie pandemii Santander Bank zachęca swoich pracowników do udziału w programach wellbeingowych

Od początku trwania pandemii wprowadziliśmy system pracy zdalnej i rotacyjnej. Dbamy o jasną, rzetelną, otwartą i wzajemną komunikację z pracownikami. Na bieżąco przekazujemy pracownikom informacje o zmianach w organizacji pracy w trybie obostrzeń sanitarnych.

W Intranecie Banku stworzyliśmy obszar „Kafeteria” służący integracji pracowników

Zadbaliśmy o odpowiedni sprzęt i narzędzia do pracy online, wprowadziliśmy nowy model szkoleń i rekrutacji (adaptacja  w e-learningu, szkolenia i rekrutacje online). Przygotowaliśmy poradniki dotyczące organizacji pracy zdalnej czy zarządzania zespołem rozproszonym.

W Intranecie Banku stworzyliśmy obszar „Kafeteria” służący integracji pracowników: prezentujemy ich pasje, zachęcamy do opisania ciekawego miejsca, w którym byli czy też polecenia książek, filmów oraz seriali, które zdobyły ich serca.

Przez cały rok zachęcaliśmy ich także do wykorzystywania na bieżąco urlopu wypoczynkowego.

Czytaj także: BGK: najważniejsze jest dla nas zdrowie i bezpieczeństwo pracowników, refundujemy testy na koronawirusa

Sytuacja, w której obecnie się znajdujemy i niepewność jutra spowodowały, że coraz częściej mówimy i zauważamy w naszym otoczeniu problemy natury emocjonalnej i psychicznej.

Z myślą o bezpieczeństwie psychicznym naszych pracowników zorganizowaliśmy cykl webinarów

Do codziennego stresu związanego z pracą dołączyły obawy o zdrowie własne i najbliższych, a czasem także lęk o przyszłość zawodową.

Z myślą o bezpieczeństwie psychicznym naszych pracowników zorganizowaliśmy cykl webinarów, których celem było zidentyfikowanie i ocena emocji towarzyszących pracy zdalnej, dokonanie refleksji odnośnie naszych dobrych i złych nawyków, przybliżenie nowych sposobów radzenia sobie w sytuacjach stresowych.

Pracownicy mogą z nich korzystać poprzez platformę e-learningową.

Justyna Janeba,

Kierownik Zespołu Wsparcia Biznesu,

Departament Prawny i Kadr,

Bank BPS S.A.

Źródło: aleBank.pl
Udostępnij artykuł: