Bank i Klient: Bank przychodzi do klienta

BANK 2014/01

Placówki Smart banku Citi Handlowego wpisują się w strategię podążania za klientami. Instytucja ta rozwija koncepcję nowoczesnych oddziałów nazwaną Bankowy Ekosystem Smart.

Placówki Smart banku Citi Handlowego wpisują się w strategię podążania za klientami. Instytucja ta rozwija koncepcję nowoczesnych oddziałów nazwaną Bankowy Ekosystem Smart.

ADAM ŻÓŁW

Niemal 90 proc. transakcji bankowych, które odbywają się w banku Citi Handlowy, jest realizowane przez Citibank Online i CitiMobile. Jedynie 2 proc. z nich realizowane jest w oddziałach. Co więcej, Citi Handlowy przeprowadził wraz z ARC Rynek i Opinia badania, z których wynika, że dla 81 proc. respondentów bankowość on-line jest głównym kanałem kontaktu z bankiem. Klienci rzadko chodzą do oddziałów: 6 proc. nie było w placówce banku od założe- nia konta, 7 proc. nie odwiedziło jej w 2013 r., a 36 proc. było tam w 2013 r. tylko 1-3 razy. Interesujące jest to, że im częściej klienci chodzą do oddziałów, tym z bardziej prozaicznymi czynnościami. Respondenci, którzy w oddziale byli 4 lub więcej razy, w 75 proc. ostatni raz odwiedzali bank, aby zlecić wykonanie prostych czynności, które z powodzeniem mogliby wykonać poprzez bankowość on-line – przykładowo chodziło o: przelew, opłacenie rachunków, ustanowienie zlecenia stałego, sprawdzenie salda itp. Jednocześnie wśród klientów banku rośnie znaczenie bankowości mobilnej – 11 proc. wszystkich transakcji w Citi Handlowym to te wykonywane poprzez Citi Mobile, liczba unikatowych logowań do Citi Mobile wzrosła o ponad 169 tys. (97 proc.) rok do roku.

Bankowanie przy okazji Jeśliby bardzo serio traktować takie sondaże, należałoby zamknąć większość oddziałów. To oczywiście, choćby ze względów wizerunkowych, jest niemożliwe. Dlatego wiele banków zmienia swoje placówki tak, aby były one bliżej klientów, żeby korzystanie z nich było szybsze i łatwiejsze. Citi Handlowy rozwija koncepcję nowoczesnych oddziałów nazwaną Bankowy Ekosystem Smart. Ma powstać spójny, dynamiczny system dostosowany do obecnych i przyszłych zachowań klientów. Koncepcja ta zakłada przeniesienie koncentracji z tradycyjnej bankowości oddziałowej na nowoczesne placówki Smart, zlokalizowane w ramach zidentyfikowanych hot spot, oraz zastosowanie najnowszych technologii umożliwiających wygodny kontakt z bankiem z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych i internetowych. Pierwsza placówka Smart powstała w Singapurze, następna w Japonii w 2010 r. Obecnie na rynku azjatyckim działa wiele takich oddziałów.

Oddział Smart to nowe podejście to ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na aleBank.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Udostępnij artykuł: